Auto

Από τι μένουν τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν πως ο πιο συχνός λόγος που ένα ηλεκτρικό ακινητοποιείται δεν είναι η εξάντληση της μπαταρίας.

Έρευνα της βρετανικής λέσχης αυτοκινήτου RAC έδειξε πως οι περισσότερες κλήσεις οδικής βοήθειας για ηλεκτρικά οχήματα δεν αφορούν την αυτονομία, αλλά ζημιές στα ελαστικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της, το 2023 μόνο το 2% των κλήσεων αφορούσε αυτοκίνητα που είχαν μείνει από μπαταρία, ενώ πάνω από το 30% σχετιζόταν με ελαστικά που είτε είχαν κλατάρει είτε είχαν υποστεί σοβαρή φθορά. Αντίστοιχα δεδομένα έχει δημοσιεύσει και η AAA στις ΗΠΑ, επιβεβαιώνοντας ότι τα ελαστικά αποτελούν μία από τις βασικότερες αιτίες ακινητοποίησης ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο λόγος είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά βαρύτερα από τα αντίστοιχα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, λόγω της μεγάλης μπαταρίας που διαθέτουν. Για παράδειγμα, ένα Tesla Model 3 ζυγίζει περίπου 1.800 κιλά, ενώ μια BMW Σειρά 3 με βενζινοκινητήρα ζυγίζει περίπου 1.600 κιλά.



Στα SUV η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη, με ορισμένα ηλεκτρικά να φτάνουν ή και να ξεπερνούν τους 2,5 τόνους. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη πίεση στα ελαστικά, τα οποία φθείρονται γρηγορότερα, ειδικά αν δεν είναι σχεδιασμένα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ένας ακόμη επιβαρυντικός παράγοντας είναι η υψηλή ροπή των ηλεκτροκινητήρων, που είναι άμεσα διαθέσιμη από μηδενικές στροφές. Οι γρήγορες επιταχύνσεις, ιδιαίτερα στα ισχυρότερα μοντέλα, προκαλούν σπινάρισμα των τροχών και αυξημένη φθορά, ιδιαίτερα στους εμπρός ή πίσω τροχούς, ανάλογα με την κίνηση του αυτοκινήτου. Αυτός είναι και ο λόγος που οι κατασκευαστές συνιστούν ειδικά ελαστικά για ηλεκτρικά, τα οποία διαθέτουν ενισχυμένα πλαϊνά και πιο ανθεκτικά υλικά.



Επιπλέον, ένα πρακτικό πρόβλημα είναι ότι τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν διαθέτουν ρεζέρβα. Οι κατασκευαστές προτιμούν να εξοικονομούν χώρο και βάρος, οπότε η πλειοψηφία των ηλεκτρικών μοντέλων παρέχεται μόνο με κιτ επισκευής.

Ωστόσο, ένα κιτ δεν μπορεί να επιδιορθώσει κάθε βλάβη, ειδικά αν το ελαστικό έχει σκιστεί στο πλευρικό του τοίχωμα ή έχει καταστραφεί από λακκούβα. Αυτό αφήνει τους οδηγούς εκτεθειμένους, αφού σε περίπτωση σοβαρής ζημιάς η μόνη λύση είναι η ρυμούλκηση.

Για να μειωθεί ο κίνδυνος ακινητοποίησης, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στα ελαστικά τους. Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης είναι απαραίτητος, καθώς η απώλεια πίεσης κάνει τα ελαστικά να φθείρονται γρηγορότερα και αυξάνουν την κατανάλωση ενέργειας.



Επίσης, η αποφυγή απότομων εκκινήσεων και δυνατών επιταχύνσεων μπορεί να συμβάλει στη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Επιπλέον, η επιλογή ελαστικών ειδικά σχεδιασμένων για ηλεκτρικά οχήματα, με ενισχυμένα πλαϊνά και μειωμένη αντίσταση κύλισης, είναι μια επένδυση που μπορεί να γλιτώσει τον οδηγό από περιπέτειες στον δρόμο.

Σε τελική ανάλυση, η αυτονομία δεν είναι το μοναδικό θέμα που πρέπει να απασχολεί τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η φθορά των ελαστικών λόγω βάρους και ισχυρής ροπής είναι ένας σημαντικός παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει σε ακινητοποίηση, κάτι που επιβεβαιώνουν και οι στατιστικές από εταιρείες οδικής βοήθειας. Με τη σωστή προσοχή και επιλογή ελαστικών, όμως, ο κίνδυνος αυτός μπορεί να μειωθεί σημαντικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-13 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button