Αποστολή στην Στουτγάρδη: Η λαμπερή νέα Mercedes είναι εδώ!
Ανατρέχοντας στην μακρά ιστορία της αυτοκίνησης, είναι ξεκάθαρο σε όλους ότι ποτέ οι εταιρείες παραγωγής δεν βρέθηκαν μπροστά σε ένα τέτοιο περιβάλλον μεγάλων ανακατατάξεων και τεκτονικών αλλαγών. Αλλαγών που για τους περισσότερους αποτελούν πηγή κακών ειδήσεων και δύσκολων οικονομικών -και όχι μόνο- αποφάσεων.
Για τη Mercedes-Benz, αυτό το ταραγμένο πεδίο μοιάζει ως μία ακόμα ευκαιρία για να αναδείξει και πάλι την βαθιά ιστορική της σχέση με την καινοτομία και τον πρωταγωνιστικό ρόλο που είχε πάντα στις εξελίξεις κάθε εποχής. Και κυρίως να βγάλει προς τα έξω μια βιομηχανική ψυχραιμία που πηγάζει από την επίγνωση ότι ήταν και παραμένει το σημείο αναφοράς σε παγκόσμιο επίπεδο.
Βρεθήκαμε για αρκετές ώρες στα άδυτα των αδύτων της εταιρείας στην Στουτγάρδη, σε χώρους που δεν έχουν μπει ποτέ στο παρελθόν δημοσιογράφοι, με σφραγισμένα τα τηλέφωνα για τον φόβο των διαρροών και με ορθάνοιχτα τα μάτια μπροστά σε όσα θαυμαστά εξελίσσονταν μπροστά μας στα αμέτρητα workshops που είχαν οργανώσει -μέχρι τελικής πτώσεως- οι Γερμανοί της Mercedes.
Η πρώτη δόση από όσα είδαμε (θα ακολουθήσει και δεύτερη και ακόμα πιο εντυπωσιακή σε μία εβδομάδα) αφορούσε τα άμεσα σχέδια της εταιρείας. Σχέδια δηλαδή που έχουν να κάνουν με την στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αλλά και την προσαρμογή στα δεδομένα που θέτει η αγορά.
Αυτό που έγινε ξεκάθαρο σε όλους είναι ότι η Mercedes-Benz επιθυμεί διακαώς να παραμείνει ο πρωταγωνιστής στην ηλεκτρική μετάβαση. Και παράλληλα να διατηρήσει την εμπορική της ψυχραιμία, να σκύψει και να ακούσει τι θέλει ο Ευρωπαίος καταναλωτής, και να του προσφέρει επιλογές που δεν κόβουν τις γέφυρες με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Μία εταιρεία δηλαδή που προάγει ότι πιο εξελιγμένο έχει να δείξει η ηλεκτρική τεχνολογία. Και την ίδια στιγμή παραμένει προσγειωμένη στις ανάγκες της μεγάλης μάζας του αγοραστικού κοινού, που ακόμα δεν είναι έτοιμο να κάνει το μεγάλο βήμα και ζητά αυτοκίνητα κοντά στην δύσκολη και απρόβλεπτη οικονομική πραγματικότητα του μέσου Ευρωπαίου.
Η νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική
Η νέα Mercedes-Benz Concept CLA Class δίνει μια πρόγευση της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 Volt, ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης υψηλής απόδοσης και ένα κιβώτιο ταχυτήτων δύο ταχυτήτων στον πίσω άξονα.
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (EDU 2.0) της Concept CLA Class έχει σχεδιαστεί για να επιτυγχάνει μέγιστη αποδοτικότητα και ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Με δυνητική αυτονομία άνω των 750 χιλιομέτρων (WLTP) και κατανάλωση ενέργειας μόλις 12 kWh/100 χλμ., αυτό το αυτοκίνητο θέτει νέα πρότυπα για τις ηλεκτρικές μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος είναι ιδιαίτερα συμπαγής σε διαστάσεις και κάνει όσο το δυνατόν χαμηλότερη χρήση σπάνιων γαιών στην κατασκευή του.
Ένα κιβώτιο ταχυτήτων δύο ταχυτήτων ενισχύει ακόμα περισσότερο την απόδοση του συστήματος, με τη μία ταχύτητα να είναι βελτιστοποιημένη για επιτάχυνση και οδήγηση στην πόλη, ενώ η δεύτερη παρέχει ισχύ και αποδοτικότητα σε υψηλές ταχύτητες, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να φτάσει έως και τα 210 χλμ/ώρα.
Τα τετρακίνητα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν έναν ηλεκτροκινητήρα 80 kW στον μπροστινό άξονα, σχεδιασμένο για να προσθέτει έξτρα ισχύ όταν αυτό χρειάζεται.
Χρησιμοποιώντας έναν επιπλέον συμπλέκτη, αυτός ο κινητήρας μπορεί να αποσυνδεθεί όταν δεν χρειάζεται, μειώνοντας τις απώλειες στον μπροστινό άξονα κατά 90% και επεκτείνοντας την αυτονομία.
Εξοπλισμένο με διαμόρφωση 800 V, το Concept CLA Class υποστηρίζει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος έως και 320 kW.
Σε πρακτικό επίπεδο, μπορούν να προστεθούν 300 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.
Το σύστημα υποστηρίζει επίσης αμφίδρομη φόρτιση, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να χρησιμεύσει ως μονάδα αποθήκευσης ενέργειας για οικιακή χρήση ή χρήση στο δίκτυο, όπως αποθήκευση ηλιακής ενέργειας ή συμβολή στα ενεργειακά δίκτυα.
Η δέσμευση της Mercedes-Benz στην καινοτομία είναι εμφανής στα συστήματα μπαταριών επόμενης γενιάς, που είναι καθοριστικά για τις επιδόσεις, την αποδοτικότητα και την ασφάλεια των ηλεκτρικών οχημάτων της.
Αντλώντας στοιχεία από το πρόγραμμα VISION EQXX, η μάρκα έχει αναπτύξει προηγμένη τεχνολογία μπαταριών με βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, μειωμένο κόστος και βελτιωμένη ενσωμάτωση λογισμικού, εξασφαλίζοντας μια χαρακτηριστική οδηγική εμπειρία.
Η Mercedes-Benz ενσωματώνει επίσης ένα εξελιγμένο σύστημα αντλίας θερμότητας πολλαπλών πηγών που χρησιμοποιεί την θερμότητα από τη μονάδα ηλεκτρικής κίνησης, τη μπαταρία και τον αέρα του περιβάλλοντος για θέρμανση της καμπίνας, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας.
Τα έξυπνα συστήματα ανάκτησης μπορούν να ανακτήσουν έως και 200 kW ενέργειας πέδησης, καλύπτοντας σχεδόν όλες τις καθημερινές ανάγκες πέδησης και αυξάνοντας την αυτονομία.
Τα επίπεδα ανάκτησης ρυθμίζονται μέσω ενός μοχλού επιλογής στο τιμόνι, προσφέροντας τέσσερα στάδια λειτουργίας.
Το Concept CLA Class παρουσιάζει μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος πλοήγησης Electric Intelligence της Mercedes-Benz, το οποίο σχεδιάζει τις ταχύτερες και αποδοτικότερες διαδρομές. Το σύστημα λαμβάνει υπόψη την τοπογραφία, τον καιρό, τις συνθήκες κυκλοφορίας και τη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης.
Συνιστά επίσης τις βέλτιστες στάσεις φόρτισης, προτιμώντας μερικές φορές τις μικρότερες φορτίσεις υψηλής ισχύος από τις μεγαλύτερες σε χρόνο στάσεις, με στόχο την ελαχιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού.
Η νέα συστοιχία μπαταριών
Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί μία νέα γενιά μπαταριών η οποία έχει εξελιχθεί από την ίδια, με σημαντικά οφέλη, όπως για παράδειγμα την μείωση κόστους κατά 30%.
Η κορυφαία επιλογή διαθέτει 85 kWh ωφέλιμης ενέργειας είναι τεχνολογίας NMC και χρησιμοποιεί ανόδους γραφίτη ενισχυμένες με οξείδιο του πυριτίου, επιτυγχάνοντας έως και 20% υψηλότερη πυκνότητα ενέργειας σε σύγκριση με τις παραδοσιακές ανόδους γραφίτη.
Η πυκνότητα ενέργειας φτάνει τα εντυπωσιακά 680 Wh/l, με σημαντικά μειωμένη περιεκτικότητα σε κοβάλτιο για λόγους βιωσιμότητας.
Για πιο οικονομικά μοντέλα, μια μπαταρία τεχνολογίας LFP προσφέρει 58 kWh ωφέλιμης ενέργειας με ογκομετρική πυκνότητα 450 Wh/l, εξασφαλίζοντας αξιόπιστη απόδοση σε χαμηλότερη τιμή.
Και οι δύο παραλλαγές διαθέτουν αρθρωτή σχεδίαση με επισκευάσιμες συστοιχίες μπαταριών, που αποτελούνται από τέσσερις μεγάλες μονάδες κυψελών.
Οι μπαταρίες είναι εξοπλισμένες με υγρόψυξη και βοηθητική θέρμανση έτσι ώστε το σύστημα να διατηρεί τη βέλτιστη θερμοκρασία της μπαταρίας σε ακραία κλίματα, ενισχύοντας τόσο την απόδοση όσο και τη μακροζωία.
Το περίβλημα της μπαταρίας αποτελεί δομικό στοιχείο του αμαξώματος, σχεδιασμένο να αντέχει σε συγκρούσεις χωρίς να υπάρχουν διαρροές ή το ενδεχόμενο πυρκαγιάς. Παράλληλα υπάρχουν πολλά συστήματα ελέγχου και σωστής λειτουργίας έτσι ώστε να εξασφαλίζεται το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας για τους επιβάτες.
Η Mercedes-Benz εγγυάται ότι οι μπαταρίες θα διατηρούν τουλάχιστον 70% χωρητικότητα για οκτώ χρόνια ή έως 160.000 χιλιόμετρα, η οποία ισχύει τόσο για τα premium όσο και για τα entry-level μοντέλα.
Η Mercedes-Benz έχει το δικό της τμήμα εξέλιξης για τις μπαταρίες, ενώ συνεργάζεται με περιφερειακούς προμηθευτές κυψελών για την κατασκευή μπαταριών σε ένα παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής.
Οι εγκαταστάσεις στο Kamenz είναι οι πρώτες που παράγουν μπαταρίες για τη νέα πλατφόρμα MMA της Mercedes-Benz, εξασφαλίζοντας απρόσκοπτη πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες και ενισχύοντας παράλληλα την τοπική παραγωγή.
To ρεκόρ της νέας ηλεκτρικής CLA
Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε μια δοκιμή αντοχής για τη νέα αμιγώς ηλεκτρική CLA, με την ονομασία «Project N», για να αξιολογήσει τις ικανότητές της σε μεγάλες αποστάσεις.
Στην πίστα του Nardo στην Ιταλία, δύο πρωτότυπα σχεδόν παραγωγής επέδειξαν εξαιρετικές επιδόσεις, με τη μία CLA να καλύπτει 3.717 χιλιόμετρα σε 24 ώρες-μια απόσταση που ισοδυναμεί με ταξίδι από το Τρόντχαϊμ στην Κωνσταντινούπολη.
Το όχημα σημείωσε μια εντυπωσιακή μέση ταχύτητα 154,9 χλμ/ώρα, συμπεριλαμβανομένων 40 στάσεων φόρτισης διάρκειας περίπου 10 λεπτών η κάθε μία.
Οι στρατηγικές φόρτισης που βελτιστοποιήθηκαν μέσω της πλοήγησης Electric Intelligence συνέβαλαν σε αυτό το κατόρθωμα.
Η τηλεμετρία σε πραγματικό χρόνο επέτρεψε τη συνεχή παρακολούθηση και προσαρμογή των στρατηγικών οδήγησης βάσει περιβαλλοντικών παραγόντων, με τις εισροές να παρέχονται στους οδηγούς μέσω ζωντανής ραδιοεπικοινωνίας.
Η προετοιμασία για αυτό το ορόσημο περιελάμβανε αυστηρή προσομοίωση, δοκιμές και ιστορικές γνώσεις από τα οχήματα της Mercedes που κατέρριψαν το ρεκόρ.
Πριν από την πορεία αντοχής, η CLA υποβλήθηκε σε πάνω από 7.000 χιλιόμετρα τεστ σε πάγκο δοκιμών υπό διαφορετικές συνθήκες, βελτιώνοντας την απόδοσή της.
Κεντρικό ρόλο στην επιτυχία του οχήματος έπαιξε το Electric Software Hub (ESH) στο Sindelfingen, μια εγκατάσταση που ενσωματώνει δοκιμές λογισμικού, υλικού και συστημάτων κάτω από μία στέγη.
Οι εικονικές δοκιμές, η προσομοίωση και οι προηγμένοι πάγκοι δοκιμών επέτρεψαν την έγκαιρη ενσωμάτωση και βελτιστοποίηση των εξαρτημάτων, έτσι ώστε να είναι πλήρως έτοιμο και αξιόπιστο για την κυκλοφορία στην αγορά το 2025.
O νέος υβριδικός κινητήρας
Έχοντας περάσει αρκετές ώρες στις αίθουσες με το ηλεκτροκίνητο μέλλον της Mercedes-Benz, ήρθε η ώρα να δούμε και κάτι λίγο πιο προσγειωμένο.
Κάτι που όπως παραδέχθηκε και ο υπεύθυνος εξέλιξης που μας έκανε την παρουσίαση, είναι αποτέλεσμα των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά, και της δυσκολίας που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά να γίνουν αποδεκτά σε ένα πιο ευρύ κοινό.
Με άλλα λόγια, καλά τα ηλεκτροκίνητα, αλλά χρειάζεται και κάτι ακόμα για να μπαίνουν λεφτά στα ταμεία. Ο παλιός, καλός κινητήρας εσωτερικής καύσης θα συνεχίσει να είναι ζωντανός στην γκάμα της εταιρείας, για κάμποσα χρόνια ακόμα, έχοντας όμως αποκτήσει πολλά νέα στοιχεία και βέβαια μία πολύ εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία.
Ο νέος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων (M 252), που ανήκει στην αρθρωτή οικογένεια FAME, είναι σχεδιασμένος εξ αρχής, διαθέτοντας πολλές νέες και ενδιαφέρουσες τεχνολογίες.
Διαθέτει στροφαλοθάλαμο αλουμινίου με τεχνολογία NANOSLIDE για μειωμένες απώλειες από την τριβή, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και ένα συμπαγές σύστημα εξάτμισης προσαρμοσμένο στα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων. Λειτουργώντας στον κύκλο Miller, ο κινητήρας επιτυγχάνει υψηλή απόδοση, ιδίως σε σενάρια μερικού φορτίου, με λόγο συμπίεσης 12:1.
Αυτός ο κινητήρας προσφέρει τρία επίπεδα ισχύος: 100 kW, 120 kW ή 140 kW, τα οποία συμπληρώνονται από ηλεκτροκινητήρα 20 kW.
Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ή το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC.
Ο κινητήρας είναι αρκετά ψαγμένος στο θέμα του NVH (θόρυβος, κραδασμοί και τραχύτητα) με ένα προηγμένο πακέτο μόνωσης, που περιλαμβάνει βελτιώσεις στα διαφράγματα και το κάτω μέρος του μπλοκ, στοιχεία που συνήθως συναντώνται σε οχήματα υψηλότερης κατηγορίας.
Το σύστημα 48 volt διαθέτει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με συμπαγή σχεδιασμό, που παρέχει ενεργειακή χωρητικότητα έως 1,3 kWh. Αυτή η μπαταρία υποστηρίζει διάφορες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης σε αστικές ταχύτητες και της ανάκτησης ενέργειας, ανακτώντας έως και 25 kW κατά την επιβράδυνση.
Το νέο αυτό μοτέρ θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τους επόμενους μήνες σε όλη την γκάμα των πιο προσιτών μοντέλων της εταιρείας, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος για τη μάρκα στο πεδίο της ευρωπαϊκής αγοράς που δεν μπορεί ακόμα να περάσει στην ηλεκτροκίνηση.
Σε κάθε περίπτωση, είτε με τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ΜΜΑ είτε με το εξελιγμένο υβριδικό μοτέρ, η Mercedes-Benz δείχνει έτοιμη να έχει απαντήσεις σε όλες τις ανάγκες της αγοράς για τα επόμενα χρόνια.
Χωρίς δογματικές αντιλήψεις για την πλήρη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση αλλά με εμφανή μια νέα διάσταση ευελιξίας και προσαρμοστικότητας στις απαιτήσεις των καταναλωτών, η γερμανική εταιρεία φαίνεται αποφασισμένη να διατηρήσει τον τίτλο του κατασκευαστή που εδώ και δεκαετίες δίνει το στίγμα του εφικτού τόσο στην τεχνολογία όσο και στην premium ποιότητα των προϊόντων της.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-18 01:01:00