Auto

Αποκλειστικό: Το eportal.gr συζητά με τον Carsten Intra, CEO της VW Commercial Vehicles

Η VW Commercial Vehicles είναι η εταιρεία των ελαφρών επαγγελματικών του ομίλου Volkswagen και έχει πίσω της μια μεγάλη ιστορία.

Η οποία ξεκίνησε με την πρώτη γενιά του Transporter, την Τ1, που στη χώρα μας με την πάροδο των χρόνων απέκτησε το προσωνύμιο «Κλούβα».

Στη χώρα μας παρουσιάστηκε και η ολοκαίνουργια, 7η κατά σειρά, γενιά του Transporter (και της αντίστοιχης επιβατικής έκδοσης Caravelle) και με την ευκαιρία μιλήσαμε με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της μάρκας Carsten Intra, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, με αρμοδιότητα τη διανομή και το μάρκετινγκ, Lars Krause ενώ το παρόν έδωσε και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο κεντρικό εργοστάσιo της μάρκας στο Αννόβερο, Σταύρος Χρηστίδης.

Οι απόψεις και των τριών έχουν ενδιαφέρον τόσο γιατί το Transporter αποτελεί τη σπονδυλική στήλη της γκάμας της Volkswagen όσο και γιατί η χρονική περίοδος ήταν σημαντική για τη συμφωνία της μάρκας συνολικά με τους εργαζομένους της.

Φυσικά η συνομιλία μας δεν μπορούσε παρά να ξεκινήσει με το νέο μοντέλο της VW Commercial Vehicles.




Carsten Intra, CEO VW Commercial Vehicles

Τι ρόλο παίζουν η παράδοση και το DNA σε ένα αυτοκίνητο όπως το Transporter;

Carsten Intra (CI): Εμείς στη VW ιδρύσαμε την κατηγορία πριν από 75 χρόνια, οπότε και είμαστε οι… αυθεντικοί.

Το VW Bus είναι το σύμβολο της επαγγελματικής μετακίνησης και της μετακίνησης για λόγους αναψυχής εδώ και 75 χρόνια και συνεχίζουμε να γράφουμε αυτή τη μοναδική ιστορία επιτυχίας.

Η βασική ιδέα παρέμεινε η ίδια από τότε έως και τώρα: ένα όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως επαγγελματικά όσο και για οικογενειακές δραστηριότητες αναψυχής.

Έχοντας συνδυάσει αυτή την ιδέα διπλής χρήσης σε ένα αυτοκίνητο μέχρι και την 6η γενιά, προσφέρουμε τώρα, με 3 διαφορετικά μοτέλο, το κατάλληλο για κάθε πελάτη. Το νέο Transporter είναι ένα γνήσιο VW, συνεχίζει τη μεγάλη παράδοση που ξεκίνησε από τον πρόγονό του, το T1 και έτσι η 7η πλέον γενιά του Bulli αποτελείται ουσιαστικά από το ID. Buzz, το Multivan και το Transporter.

Από αυτή την άποψη το ότι διαθέτουμε μια ολοκληρωμένη τριάδα τη χρονιά της 75ης επετείου της «Κλούβας» (Bulli) ταιριάζει απόλυτα, καθώς για το συγκεκριμένο μοντέλο η παράδοση και τα γονίδια παίζουν καθοριστικό ρόλο. Φέτος μάλιστα γιορτάζουμε τα γενέθλιά του -ήταν στις 8 Μαρτίου- για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.

Το νέο Transporter προέρχεται από μια συνεργασία με τη Ford. Ποιες σχεδιαστικές και τεχνικές προσαρμογές έχει κάνει η VW για να διατηρήσει το DNA του;

CI: Το εξωτερικό έχει σχεδιαστεί από τη VW. Το εμπρός και το πίσω μέρος, οι προβολείς και τα πίσω φώτα, οι ειδικές για το μοντέλο ζάντες, τα χρώματα του αμαξώματος, καθώς και οι επενδύσεις του εσωτερικού και των καθισμάτων σε συνδυασμό με τις χρωματικές επιλογές, η οθόνη του infotainment και ο χειρισμός του καθώς και τα χειριστήρια -με άλλα λόγια, όλα όσα θα μπορούσαν να παρουσιαστούν διαφορετικά- έχουν αλλάξει. Τα νέα Transporter και Caravelle έχουν επομένως τα γονίδια της μάρκας και είναι σαφώς αναγνωρίσιμα ως Volkswagen. Συνοψίζοντας λοιπόν: ολόκληρη η σχεδίαση είναι δική μας, φυσικά και τα γονίδια.



Ποιοι είναι οι βασικοί ανταγωνιστές του νέου Transporter και πώς σκοπεύει η VW Commercial Vehicles να ξεχωρίσει έναντι ισχυρών ανταγωνιστών όπως η Ford, η Mercedes και η Stellantis;

CI: Το νέο μοντέλο συνεχίζει τη σχεδίαση και την κληρονομιά του Volkswagen Transporter. Επίσης οι πελάτες μας μπορούν να βασιστούν στο δίκτυο των αντιπροσώπων και του σέρβις μας, που παρέχει υπηρεσίες, πακέτα και υψηλό επίπεδο ικανοποίησης. Με την τριάδα «Bulli», έχουμε πλέον μια πολύ καλή και διευρυμένη γκάμα στην κατηγορία Β με διαφορετικά συστήματα πρόωσης και διάφορες εκδόσεις ύψους και μήκους ανάλογα με τη χρήση και προσαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες. Πραγματικά προσφέρουμε το κατάλληλο Transporter ή Caravelle για όλους.

Η VW Commercial Vehicles έχει ξεκινήσει ένα σαφή μετασχηματισμό προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιοποίησης. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις σε αυτήν την πορεία;

CI: Η VW Commercial Vehicles είναι με το ID. Buzz Cargo ο ηγέτης της αγοράς στην καινούργια κατηγορία Β των αμιγώς ηλεκτρικών βαν στην Ευρώπη. Ενισχύουμε αυτή τη θέση με την είσοδό μας και σε άλλες αγορές και φυσικά διευρύνοντας και τη γκάμα μας με το νέο Transporter (PHEV και BEV).

Αναπτύσσουμε επίσης με συνέπεια τα οφέλη για τους πελάτες μας, π.χ. με την ψηφιακή μας προσφορά B2B, ειδικά για τους στόλους αυτοκινήτων. Το νέο Transporter διαθέτει την τελευταία γενιά κινητών online υπηρεσιών, ενώ όσες εταιρείες χρησιμοποιούν τα New Transporter ως οχήματα στόλου με οδηγούς που αλλάζουν θα έχουν στο μέλλον στη διάθεσή τους και άλλες χρήσιμες online υπηρεσίες από το Connect Pro και μάλιστα χωρίς χρέωση.

Η ανάπτυξη των αγορών των ηλεκτρικών οχημάτων -τόσο των επιβατικών όσο και των επαγγελματικών- είναι πολύ διαφορετική στη κύρια αγορά μας που είναι αυτή της Ευρώπης. Στη Σκανδιναβία, την Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο για παράδειγμα η ηλεκτροκίνηση έχει διεισδύσει σε μεγάλο βαθμό, ενώ στη Γερμανία το 2024 είδαμε, μετά από πολλά χρόνια, μια μικρή μείωση. Συνολικά για το 2024 έχουμε επιτύχει ένα μερίδιο BEV της τάξης του 7% που είναι ανάλογο με αυτό της προηγούμενης χρονιάς.

Ένα είναι σαφές: δεν υπάρχει και δεν θα υπάρξει εναλλακτική λύση ως προς την ηλεκτροκίνηση. Τα PHEV είναι μια πολύ καλή τεχνολογία «γέφυρας» για τα επόμενα χρόνια και με την πλήρως και μερικώς ηλεκτρική γκάμα μας, ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις των πελατών μας το 2025 καλύτερα από ποτέ.



Το ID. Buzz είναι μια μεγάλη επιτυχία. Ποια άλλα ηλεκτρικά μοντέλα μπορούμε να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια;

CI: Μόλις παρουσιάσαμε, εδώ στην Ελλάδα, τόσο στους δημοσιογράφους όσο και στους αντιπροσώπους μας, το νέο μας βαν. Το οποίο διευρύνει τη γκάμα των μερικώς και πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μας και, σε σύγκριση με το μικρότερο ID. Buzz, παρέχει μεγαλύτερη χωρητικότητα για τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών. Πρόσφατα εξ ηλεκτρίσαμε το Caddy, το μικρό βαν πόλης μας, με μια έκδοση PHEV- η ηλεκτρική αυτονομία των περίπου 100 χιλιομέτρων της οποίας καλύπτει ιδιαίτερα καλά πολλές χρήσεις πελατών.

Ως επόμενο βήμα θα είναι να βασίσουμε το μοντέλο μας της κατηγορίας C, το Crafter, σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα. Εδώ οι εξελίξεις προχωρούν και όπως καταλαβαίνετε δεν μπορώ, προς το παρόν, να πω περισσότερα. 

Η χρήση υδρογόνου παίζει ρόλο στη μακροπρόθεσμη στρατηγική σας ή επικεντρώνεστε αποκλειστικά στα BEV;

CI: Βλέπουμε ξεκάθαρα το μέλλον των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες. Όπως γνωρίζετε, προέρχομαι από τον κλάδο των φορτηγών. Εκεί μπορεί να υπάρξουν λύσεις υδρογόνου αλλά στη δική μας περίπτωση δεν το βλέπουμε να συμβαίνει.




Lars Krause, μέλος του ΔΣ της VW Commercial Vehicles

Στο σημείο αυτό ο Lars Krause πρόσθεσε: Επίσης δεν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Το υδρογόνο θα προκύψει από την ηλεκτρόλυση του νερού, διαδικασία που απαιτεί τεράστια ποσά ενέργειας. Αν αυτά δεν προέρχονται από ηλιακή ενέργεια ή από κάποια άλλη ανανεώσιμη πηγή δεν έχει για μας νόημα. Νόημα θα έχει για κάποιες πόλεις στις οποίες υπάρχει διαθέσιμο υδρογόνο, ως παραπροϊόν κάποιας βιομηχανίας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τοπικές μετακινήσεις.

Η VW Commercial Vehicles συνεργάζεται με εταίρους για αυτόνομα οχήματα και για μετακινήσεις τοπικού επιπέδου. Πόσο έχει προχωρήσει η συγκεκριμένη τεχνολογία; Υπάρχουν σχέδια για αυτόνομα μοντέλα όπως ρομπο-ταξί ή οχήματα διανομής;

CI: Με τη θυγατρική εταιρεία του Ομίλου μας MOIA (Ρidepooling Service Provider), προσφέρουμε από το 2019 καινοτόμες και αξιόπιστες υπηρεσίες κινητικότητας στο Ανόβερο και το Αμβούργο, τις οποίες έχουν ήδη χρησιμοποιήσει περισσότεροι από 7,5 εκατομμύρια επιβάτες -με οδηγό στο όχημα, αλλά με μεγάλη αξία από πλευράς εμπειρίας στο συγκεκριμένο τομέα.  Το 2021 ξεκινήσαμε την ανάπτυξη του ID. Buzz AD και, μαζί με την Volkswagen ADMT GmbH, δημιουργήσαμε για το σκοπό αυτό μια ξεχωριστή εταιρεία εντός του ομίλου η οποία συνεργάζεται στενά με τον πάροχο υπηρεσιών κινητικότητάς μας MOIA. Σήμερα περισσότερα από 90 αυτόνομα πρωτότυπα δοκιμάζονται στο Μόναχο, το Αμβούργο και το Όστιν του Τέξας. Στο Αμβούργο ήδη φέτος τα χρησιμοποιούν πελάτες από τις λεγόμενες κλειστές ομάδες χρηστών, στη συνέχεια θα ακολουθήσει η εμπορική τους  λειτουργία, ενώ στο μέλλον θα προστεθούν και άλλες μεγαλουπόλεις. Τα πρώτα οχήματα χωρίς οδηγούς ασφαλείας υπολογίζουμε πως θα τα έχουμε το 2026, κάτι που μας τοποθετεί σαφώς σε ηγετική θέση στην Ευρώπη.

Πόσο σημαντικό είναι το λογισμικό, οι ψηφιακές υπηρεσίες και οι συνεργασίες με εταιρείες τεχνολογίας για το μέλλον των επαγγελματικών οχημάτων της VW;

CI: Για τους επαγγελματίες πελάτες και τους στόλους οχημάτων οι ψηφιακές λύσεις είναι ζωτικής σημασίας και προσφέρουν σημαντικό πλεονέκτημα σε ότι αφορά τη βελτιστοποίηση της TCO (Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας). Επεκτείνουμε συνεχώς την προσφορά μας σε αυτόν τον τομέα.

Έχουμε ήδη μιλήσει για τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις μελλοντικές προσφορές υπηρεσιών στο νέο Transporter. Για τους ιδιώτες για παράδειγμα, οι ψηφιακές λύσεις αποτελούν μέρος του κόσμου της Καλιφόρνια για να προσφέρουμε στους οπαδούς του κάμπινγκ μας μια βέλτιστη εμπειρία από τον προγραμματισμό μιας εξόρμησης, τον έλεγχο του οχήματος στο δρόμο μέχρι  λύσεις σε περιπτώσεις βλαβών -κάτι που συμβαίνει όμως σπάνια.




Carsten Intra, CEO VW Commercial Vehicles

Ποια μέτρα λαμβάνει η VW Commercial Vehicles για να καταστήσει την παραγωγή πιο βιώσιμη και ουδέτερη ως προς τις εκπομπές CO₂;

CI: Έχουμε έναν φιλόδοξο στόχο: μέχρι το 2040, όλες οι εγκαταστάσεις παραγωγής μας θα είναι ουδέτερες ως προς τον άνθρακα. Σημειώνουμε πρόοδο προς την επίτευξη αυτού του στόχου. Στο χώρο του εργοστασίου μας στην Πολωνία, στο Września, βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά συστήματα στην Ευρώπη. Τις ημέρες με ηλιοφάνεια το σύστημα μπορεί ήδη να τροφοδοτεί πλήρως το εργοστάσιο – και συνεχίζουμε να επεκτεινόμαστε. Υπάρχουν επίσης πολλά επιμέρους μέτρα για τη μείωση των αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων: εξοικονομούμε πλαστικό από την προστασία των αυτοκινήτων που μεταφέρονται και αυξάνουμε σταδιακά το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών στα οχήματά μας.

Ο ανταγωνισμός από την Κίνα αυξάνεται έντονα. Ανησυχείτε γι’ αυτό και πώς σκοπεύετε να αντιδράσετε; Υπάρχουν σχέδια συνεργασίας με κινέζους εταίρους;

CI: Πιστεύουμε πως με την τρέχουσα γκάμα μας είμαστε πολύ καλά τοποθετημένοι στις βασικές μας αγορές, ενώ θα αξιοποιήσουμε και νέες το 2025. Οι επαγγελματίες πελάτες μας συνειδητοποιούν πως με τα οχήματα και τις υπηρεσίες μας έχουν ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό TCO (Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας).

Έχουμε εδραιώσει μια καλή θέση με την πάροδο των ετών, είμαστε πρωτοπόροι στο σέρβις και την εξυπηρέτηση και οι πελάτες μας πραγματικά το εκτιμούν αυτό. Κανείς δεν μπορεί να δημιουργήσει ένα τόσο ολοκληρωμένο δίκτυο σε όλη την Ευρώπη από τη μια μέρα στην άλλη.

Στα επιβατικά βλέπουμε μεγάλη δραστηριότητα από Κινέζους κατασκευαστές, μεταξύ άλλων μέσω προσφορών από πλευράς τιμών, ενώ έχουν αρχίσει να έρχονται στην Ευρώπη και εταιρείες με ελαφρά επαγγελματικά. Φυσικά παρακολουθούμε τις εξελίξεις από πολύ κοντά, αποδεχόμενοι τον ανταγωνισμό και σεβόμενοι τους ανταγωνιστές μας.

Ο Όμιλος Volkswagen θέλει να μειώσει το κόστος και ταυτόχρονα να ενισχύσει την καινοτομία. Τι αντίκτυπο θα έχει αυτό στην VW Commercial Vehicles και στον προγραμματισμό σας;

CI: Έχουμε ήδη κάνει την εργασία μας πολύ καλά. Η στρατηγική μας GRIP έχει τέσσερις πυλώνες: «G» για την ανάπτυξη. Φέτος, θα ανοίξουμε επίσης νέες αγορές διεθνώς. Το «R» σημαίνει υπευθυνότητα – σε όλες τις διαστάσεις της βιωσιμότητας, από τη φύση, την κοινωνία και τους ανθρώπους μέχρι την επιχείρηση, δηλαδή τα οχήματα και την παραγωγή μας. Έχουμε σαφείς στόχους εδώ. Μόλις αποδείξαμε ότι είμαστε καινοτόμοι με τα νέα μας μοντέλα και τη γκάμα των προϊόντων μας, αλλά η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης παίζει φυσικά και εδώ κεντρικό ρόλο. Και τέλος, το «P» σημαίνει Άνθρωποι και Απόδοση – μεταξύ άλλων, βελτιστοποιούμε τις δομές κόστους μας εδώ και αρκετά χρόνια. Αυτό το έργο θα εξακολουθεί να μας απασχολεί, ενώ με τις διαπραγματεύσεις της Volkswagen AG τον Δεκέμβριο του 2024, έχουμε συμφωνήσει περαιτέρω σημαντικούς ακρογωνιαίους λίθους για την επιτυχή βελτίωση της δομής μας μακροπρόθεσμα.

Παρ’ όλα αυτά, θα συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε προκλήσεις και το 2025, τόσο από τις εξελίξεις στην αγορά όσο και από την άποψη της βελτίωσης της αποδοτικότητάς μας.

Πιστεύω ότι η VW Commercial Vehicles είναι πολύ καλά τοποθετημένη όσον αφορά την καινοτομία – τα πολλά νέα μας μοντέλα από το προηγούμενο έτος, τα οποία διαθέτουμε τώρα στους πελάτες μας, αποτελούν ισχυρή απόδειξη αυτού. Επιπλέον, τα οχήματά μας έχουν κερδίσει πολλά εμπορικά βραβεία και βραβεία αναγνωστών, γεγονός που για μένα αποτελεί επίσης έκφραση της καινοτομικής μας δύναμης.

Τα επαγγελματικά οχήματα της VW θα αποκτήσουν μεγαλύτερη σημασία για τον όμιλο Volkswagen στο μέλλον;

CI: Με τα οχήματά μας και τα μεγέθη τους, βρισκόμαστε ακριβώς στη σωστή θέση στην αγορά αλλά και εντός του Ομίλου. Έχουμε ακριβώς τη σωστή θέση και τη σωστή προσφορά.

Με την ανάπτυξη των οχημάτων για αυτόνομη οδήγηση, έχουμε επίσης ένα κεντρικό καθήκον του Ομίλου και του μέλλοντος.

Όπως μπορείτε να δείτε: Είμαστε πολύ καλά τοποθετημένοι με την τοποθέτηση και τους στόχους της μάρκας μας.



Ποιες προκλήσεις βλέπετε για τα επαγγελματικά οχήματα της VW τα επόμενα χρόνια;

CI: Μετά το πρώτο κύμα ηλεκτροκίνησης, έχουμε δει μια συνολική στασιμότητα το 2024. Πρέπει να ανακτήσουμε τη δυναμική μας εδώ, προκειμένου να προωθήσουμε τη βιώσιμη ηλεκτροκίνηση των οχημάτων. Εξάλλου, η ηλεκτροκίνηση είναι ο μόνος και ο σωστός τρόπος για την κινητικότητα του μέλλοντος. Πρέπει να πάρουμε τους ανθρώπους μαζί μας – τόσο τους συναδέλφους μας στα εργοστάσιά μας με νέα, αλλαγμένα καθήκοντα, αλλά και τους πελάτες μας. Επειδή ο κόσμος της κινητικότητας αλλάζει ταχύτερα από σχεδόν οποιονδήποτε άλλο κλάδο.

Πρόσφατα έγιναν στη Γερμανία εκλογές για την ανάδειξη νέας κυβέρνησης και φυσικά ένα από τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τι θα ήθελε η αυτοκινητοβιομηχανία από την νέα πολιτική ηγεσία της χώρας. Η θέση του Carsten Intra είναι σαφής: «Ενόψει των παγκόσμιων προκλήσεων της εμπορικής πολιτικής και της πολιτικής ασφάλειας, χρειαζόμαστε μια σαφή στρατηγική για την αναζωογόνηση της γερμανικής και ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Η πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί. Προκειμένου να διατηρηθεί η μελλοντική βιωσιμότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι πολιτικοί πρέπει να ενισχύσουν την ηλεκτροκίνηση ως μοχλό μετασχηματισμού, να επεκτείνουν την υποδομή φόρτισης για αυτοκίνητα και επαγγελματικά οχήματα, να καταστήσουν ανταγωνιστική την παραγωγή κυψελών μπαταριών στην Ευρώπη, να οδηγήσουν την περιοχή στην τεχνολογική πρωτοπορία στην αυτόνομη οδήγηση και να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα του ενεργειακού κόστους, της μείωσης της γραφειοκρατίας και της αύξησης της συνολικής ανταγωνιστικότητας του τόπου».




Ο Σταύρος Χρηστίδης είναι εκπρόσωπος εργαζομένων στο εργοστάσιο της VW Commercial Vehicles στο Αννόβερο

Η χρονική περίοδος που μας πέρασε ήταν ιδιαίτερα ταραγμένη για τον όμιλο της Volkswagen συνολικά. Από την πλευρά των εργαζόμενων ο πλέον κατάλληλος να μας πει για τις δυσκολίες και τις προκλήσεις είναι ο εκπρόσωπός τους στο εργοστάσιο της VW Commercial Vehicles στο Αννόβερο, Σταύρος Χρηστίδης: «Ήταν πράγματι μια δύσκολη περίοδος, γιατί κανείς μας δεν είχε ζήσει κάτι ανάλογο. Η τελευταία κρίση ήταν το 1994 και τότε η πρόθεση ήταν μεν να μειωθούν οι θέσεις εργασίας κατά 30.000 αλλά όχι να κλείσουν εργοστάσια. Κατά την άποψή μου είναι η μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων δεκαετίων και όπως είπα ήταν κάτι καινούργιο για τους συναδέλφους μου και συνοδευόταν και από μεγάλη ανασφάλεια. Η κατάσταση ήταν δύσκολη και για εμάς του εκπροσώπους, καθώς από τον περασμένο Σεπτέμβριο δεν ασχολούμαστε με κάτι άλλο, παρόλο που υπάρχουν και άλλα θέματα. Θεωρώ πως αξιοποιήσαμε το χρόνο και θα βρεθούν λύσεις για το μέλλον».

Πώς διασφαλίζετε ότι η μετάβαση στην ηλεκτρονική κινητικότητα δεν θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας;

Σταύρος Χρηστίδης (ΣΧ): Εδώ ως σωματείο έχουμε ένα πρόβλημα αξιοπιστίας, καθώς υποστηρίξαμε αυτή τη μετάβαση η οποία μέχρι στιγμής δεν λειτουργεί όπως την είχαμε φανταστεί. Και αυτό γιατί η στήριξη που είχε υποσχεθεί δεν ήρθε πλήρως. Για μας πάντως δεν τίθεται θέμα: η πορεία είναι προς τα εμπρός, στα εργοστάσια σε ένα ποσοστό έως και 90% θα κατασκευάζονται ηλεκτρικά μοντέλα και πιστεύουμε πως θα έρθουν και άλλα προϊόντα που θα μας καταστήσουν ανταγωνιστικούς. Αυτό αγορά και τη Γερμανία ως χώρα παραγωγής.

Σε ποιο βαθμό γίνεται επανεκπαίδευση των εργαζομένων για τις νέες τεχνολογίες και σε ποιο βαθμό θα πρέπει να γίνει αυτό προκειμένου να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας;

ΣΧ: Στο εργοστάσιο στο Αννόβερο ζήσαμε την πρώτη μεγάλη αλλαγή με την είσοδο του ID. Buzz στην παραγωγή. Δεν ήταν εύκολη, αλλά όπως λέω βρισκόμαστε σε ένα πολύ καλό επίπεδο γιατί έχουμε σωστά εκπαιδευμένους ανθρώπους, Το 20 με 25% των συναδέλφων έχει ολοκληρώσει και επιπλέον εκπαίδευση κάτι που νομίζω είναι πλεονέκτημα τόσο για το εργοστάσιο στο Αννόβερο όσο και για όλα τα εργοστάσια στη Γερμανία.

Πώς αξιολογείτε τις τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις, όπως η αύξηση του ενεργειακού κόστους ή τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού;

ΣΧ: Για να μπορέσεις να αξιολογήσεις κάτι πρέπει να εξετάσεις τις τρέχουσες συνθήκες. Θα έλεγα πως εδώ και κάποια χρόνια ο κόσμος μας έχει τρελαθεί. Είχαμε πολέμους, κορονοϊό, οι τιμές αυξάνονται, ο πληθωρισμός ανεβαίνει, με αποτέλεσμα να έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλαπλά ζητήματα. Τα οποία φυσικά δεν μπορούν να λυθούν ούτε από τη βιομηχανία ούτε από τους εργαζόμενους. Η πολιτική υποστήριξη είναι ιδιαίτερα σημαντική, κάτι που είχαμε τονίσει και πριν από 2,3 χρόνια αλλά δεν εισακουστήκαμε. Εύχομαι πλέον η δύσκολη κατάσταση να έχει γίνει αντιληπτή και να έχουμε υποστήριξη, κάτι που είναι σημαντικό για την Ευρώπη συνολικά ως τόπος παραγωγής.



Τι σας παρακίνησε προσωπικά να εμπλακείτε ως πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων;

ΣΧ: Ξεκίνησα το 2003 ως μέλος του συμβουλίου των εργαζομένων και στην πορεία ανέλαβα αρμοδιότητες. Γνωρίζω το εργοστάσιο, έχω μεγαλώσει μέσα σε αυτό μιας ο πατέρας μου εργαζόταν εδώ, ενώ όλη η ζωή στο Αννόβερο προσδιορίζεται από την VW Commercial Vehicles. Όλοι θέλουν να βοηθήσουν και το κίνητρο είναι η υπευθυνότητα τόσο απέναντι σε αυτή τη μάρκα όσο και για το εργοστάσιο.

Πώς βλέπετε το ρόλο του συμβούλου εργαζομένων στο μέλλον – θα πρέπει η θέση αυτή να προσαρμοστεί στις νέες προκλήσεις;

ΣΧ: Πρόσφατα είχα μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση με συνδικάτα από το εξωτερικό. Ο ρόλος μας στη Γερμανία έχει διαφοροποιηθεί πολύ και σε σύγκριση π.χ, με τη Γαλλία ή τη Μεγάλη Βρετανία. Ο παραδοσιακός εκπρόσωπος των εργαζομένων είναι αυτός που γνωρίζουμε από τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 και είχε σαν βασική ενασχόλησή του ας πούμε τις ώρες εργασίας.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες όμως ασχολείται και με ζητήματα όπως το περιβάλλον, η βιωσιμότητα, η ψηφιοποίηση, τα συστήματα πρόωσης, με θέματα δηλαδή που στο παρελθόν δεν ήταν τόσο σημαντικά. Παράλληλα έχει αυξηθεί και η πολυπλοκότητα των ζητημάτων και έτσι ο ρόλος έχει αλλάξει.

Ελπίζετε πως κάτι θα αλλάξει για τη Volkswagen και τους εργαζομένους της μετά το αποτέλεσμα των τελευταίων εκλογών στη Γερμανία;

ΣΧ: Το ελπίζω πολύ και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με τον κ. Intra πως όλα θα πρέπει πλέον να εξελιχθούν όλα γρήγορα. Προσωπικά θα έβλεπα ιδιαίτερα θετικά μια κυβερνητική συνεργασία 2 κομμάτων και θα ήθελα να γίνουν σημαντικά βήματα τόσο για τη Γερμανία όσο και την Ευρώπη. Αν η Γερμανία χάσει το παιχνίδι της βιομηχανοποίησης στο κέντρο της Ευρώπης, τότε οι επιπτώσεις δεν θα είναι θετικές και για τις άλλες χώρες της ηπείρου μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-24 16:30:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button