Απανωτά θρίλερ στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ
Μέσα σε λίγα 24ωρα δύο συρμοί του παλαιότερου μέσου σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας, του ΗΣΑΠ που κινείται στη γραμμή Κηφισιά – Πειραιάς, αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα, βάζοντας σε κίνδυνο τους πολυάριθμους επιβάτες του μέσου μαζικής μεταφοράς.
Ο πρώτος άρχισε ξαφνικά να βγάζει καπνούς στις 30 Δεκεμβρίου στον σταθμό του Μοσχάτου, δύο 24ωρα πριν την αλλαγή της χρονιάς. Τότε χρειάστηκε να ακινητοποιηθούν τα τρένα για περίπου 40 λεπτά σε όλους τους σταθμούς της γραμμής, μέχρι να αποσυρθεί ο συρμός.
…
Το δεύτερο περιστατικό σημειώθηκε στις 6.25 το πρωί της Πρωτοχρονιάς, όταν οι πόρτες συρμού άνοιξαν από τη μία πλευρά, ενώ αυτός βρισκόταν εν κινήσει μεταξύ των σταθμών Άνω Πατησία και Περισσός. Από θαύμα δεν υπήρξε ατύχημα και δεν βρέθηκε άνθρωπος ακουμπισμένος στην πόρτα του συρμού, την ώρα που εκείνη άνοιξε χωρίς λόγο και ενώ το τρένο βρισκόταν εν κινήσει.
«Οι εργαζόμενοι κάνουν το σταυρό τους κάθε μέρα»
«Κάθε μέρα που ξημερώνει στη Γραμμή 1 οι εργαζόμενοι κάνουν το σταυρό τους να μη τους συμβεί κάτι κακό κατά τη διάρκεια της βάρδιάς τους. Τα σοβαρά περιστατικά διαδέχονται το ένα το άλλο», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, την ώρα που από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τηρείται σιγή ιχθύος για τα απανωτά περιστατικά ασφαλείας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με τα οποία μετακινούνται καθημερινά εκατομμύρια επιβάτες.
Το περιστατικό της Πρωτοχρονιάς, πάντως, έχει θορυβήσει και τη διοίκηση της εταιρίας, με πηγές κοντά στην υπόθεση να σημειώνουν πως εάν δεν αποσαφηνιστεί τι προκάλεσε το -έστω και στιγμιαίο- άνοιγμα των θυρών, ο συρμός θα τεθεί εκτός κυκλοφορίας.
…
Παλιό υλικό χωρίς ανταλλακτικά
Η παλαιότητα του τροχαίου υλικού, των συρμών δηλαδή, σε συνδυασμό με την έλλειψη ανταλλακτικών, η οποία οφείλεται επίσης στην παλαιότητα καθώς πολλά εξαρτήματα δε βρίσκονται πια στο εμπόριο, έχουν πολλαπλασιάσει τα συμβάντα ασφαλείας τα τελευταία χρόνια.
Μόλις στις αρχές Δεκεμβρίου άλλος συρμός του ηλεκτρικού είχε κινηθεί με ανοιχτή μία πόρτα από έναν σταθμό στον επόμενο και συγκεκριμένα από τον Άγιο Νικόλαο στην Αττική. Το πλέον ανησυχητικό είναι μάλιστα ότι ο ηλεκτροδηγός δεν είχε αντιληφθεί το παραμικρό καθώς δεν είχε σχετική ένδειξη, αλλά ενημερώθηκε για την ανοιχτή θύρα από τον υπάλληλο φύλαξης με την άφιξή του στον επόμενο σταθμό. Κι αυτό ενώ βάσει των προδιαγραφών, ο συρμός δε θα έπρεπε ούτε να είχε ξεκινήσει εφόσον κάποια από τις πόρτες του ήταν ανοιχτή.
Εισαγγελική παραγγελία για το περιστατικό της Πρωτοχρονιάς
Εντολή για την διενέργεια έρευνας έδωσε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αριστείδης Κορέας, με αφορμή καταγγελία υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) για το τελευταίο πρόβλημα δυσλειτουργίας στις πόρτες συρμού του ΗΣΑΠ ενώ βρισκόταν εν κινήσει, νωρίς το πρωί της Πρωτοχρονιάς.
…
Ο κ. Κορέας έδωσε εντολή για την πλήρη διερεύνηση της καταγγελίας σύμφωνα με την οποία, ενώ ο συρμός βρισκόταν σε κίνηση μεταξύ των σταθμών Άνω Πατησίων και Περισσού, άνοιξαν οι πόρτες της μίας πλευράς.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-03 09:13:00