Ελλάδα

Ανανέωσαν το δίπλωμα οδήγησης 86χρονου που έχει άνοια και καταρράκτη

Στο φως της δημοσιότητας ήρθε μια νέα καταγγελία για παράνομη χορήγηση διπλώματος οδήγησης σε ηλικιωμένο άτομο, έπειτα από το θανατηφόρο τροχαίο που σημειώθηκε στο Νέο Ψυχικό, όπου μια 88χρονη χτύπησε με το τζιπ της και σκότωσε έναν 41χρονο οδηγό μηχανής, ενώ παράλληλα τραυμάτισε σοβαρά τέσσερα ακόμη άτομα.

Μία γυναίκα μίλησε στο Mega για την περίπτωση του 91χρονου σήμερα πατέρα της, αναφέροντας πως: «Ο μπαμπάς μου έχει άνοια και πριν από πέντε χρόνια που ήταν στο αρχικό του στάδιο, 86 ετών, του είχαμε πάρει τα κλειδιά του αυτοκινήτου, είχε λήξει και το δίπλωμά του, όμως αυτός βρήκε τρόπο, πήγε σε ένα γραφείο διεκπεραιώσεων και μας έφερε ένα δίπλωμα στο σπίτι.

Οι γιατροί του είχαν πει ότι δεν είναι σε θέση να ανανεώσει το δίπλωμά του, γιατί δεν είναι σε θέση να οδηγεί. Όμως βρήκε τρόπο, πήγε σε ένα γραφείο και πλήρωσε 300 ευρώ και του έβγαλαν δίπλωμα. Είχε καταρράκτη και άνοια».

Η κυρία Μαρία πρόσθεσε: «Γι’ αυτό του είχαμε πάρει τα κλειδιά, αλλά αυτός βρήκε τρόπο. Όταν διαπιστώσαμε ότι πήρε δίπλωμα, ψάξαμε να βρούμε από ποιο γραφείο έγινε αυτό, όμως χωρίς αποτέλεσμα. Δεν τον αφήσαμε ποτέ να οδηγήσει και η απορία μας ήταν πώς οι γιατροί υπογράφουν πιστοποιητικά για ανθρώπους που δεν είναι ικανοί.

Τουλάχιστον ας κάνει κάτι το κράτος γι’ αυτούς τους ανθρώπους, να πάρει κάποια μέτρα, φέρ’ ειπείν να παρέχει δωρεάν τη μεταφορά στα ΜΜΜ σε αυτούς τους ανθρώπους. Καλύτερα να στοιχίζει χρήμα στο κράτος, παρά ανθρώπινες ζωές. Φυσικά δεν οδηγεί ο πατέρας μου, είναι σε προχωρημένη άνοια πλέον».

 

«Στο 9,2% των τροχαίων εμπλέκονται ηλικιωμένοι οδηγοί»

Τι ισχύει, όμως, με την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης από ηλικιωμένους; Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Νίκος Γρέντζελος, πρόεδρος εκπαιδευτών οδήγησης Δυτικής Αττικής, ανέφερε: «Οι άνω των 65 ετών ανανεώνουν το δίπλωμά τους εφόσον περάσουν από εξετάσεις από οφθαλμίατρο και παθολόγο», ενώ πρόσθεσε ότι οι άνω των 80 ετών θα πρέπει να εξετάζονται από ειδικούς κάθε δύο χρόνια.

«Όταν φτάσει στην ηλικία των 80, το μέγιστο που μπορεί να πάρει είναι δύο χρόνια και περνάει από οφθαλμίατρο, παθολόγο, ωτορινολαρυγγολόγο και ψυχίατρο» διευκρίνισε ο κ. Γρέντζελος, προσθέτοντας ότι οι γιατροί έχουν το δικαίωμα να θέσουν και κάποιους περιορισμούς στους οδηγούς, όπως το μην οδηγούν νύχτα, να οδηγούν με χαμηλό όριο ταχύτητας ή να μην κυκλοφορούν σε αυτοκινητόδρομο.

Όπως είπε, «είναι πάρα πολύ σημαντικό να υπάρχει σύνδεση του ΑΜΚΑ με το υπουργείο Μεταφορών γιατί και σε μικρότερες ηλικίες ενδεχομένως αν κάποιος παίρνει φάρμακα και δεν πρέπει να οδηγεί να του αφαιρείται το δίπλωμα».

Μάλιστα, όπως τόνισε, στη Γερμανία δεν λήγει το δίπλωμα όταν ο οδηγός συμπληρώνει το 65ο έτος γέννησης, αλλά είναι συνδεδεμένο το ΑΜΚΑ με τις υπηρεσίες ώστε αν κάποιος έχει πρόβλημα υγείας του αφαιρείται το δίπλωμα.

Ερωτηθείς για το τι πρέπει να αλλάξει ως προς τον τρόπο χορήγησης του διπλώματος, απάντησε ότι «θα πρέπει ενδεχομένως να κάνει 2 -3 μαθήματα και να υπάρχουν κάποιες συμβουλές από ειδικούς για το πώς θα πρέπει να οδηγεί αυτός ο άνθρωπος».

Όσον αφορά το ποσοστό συμμετοχής των ηλικιωμένων οδηγών σε τροχαία ατυχήματα ο κ. Γρέντζελος απάντησε ότι είναι μικρότερο σε σχέση με τους νέους. «Η ηλικιακή ομάδα που έχει τα περισσότερα ατυχήματα είναι αυτή από 20 – 30 χρόνια με ποσοστό 19,3%, ενώ η ηλικία 70 – 80 έχει ποσοστό συμμετοχή στα ατυχήματα 9,2%».

Σύμφωνα με τον εκπαιδευτή οδήγησης, θα πρέπει να μπει το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, έτσι ώστε όταν κάποιος πηγαίνει να πάρει δίπλωμα στα 16 για μοτοποδήλατο ή για αυτοκίνητο στα 17 ή στα 18 να είναι πιο έτοιμος να μπει στην κυκλοφορία. «Έχουμε τραγικά στατιστικά στοιχεία 621 νεκρούς ετησίως, άλλους τόσους σοβαρά τραυματίες. Έχουμε 100 παρασύρσεις πεζών τον χρόνο, με το 50% των ατυχημάτων να συμβαίνει εντός αστικού ιστού», κατέληξε.

 


Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-07 13:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button