Οικονομία

«Ανάσα» από τον πασχαλινό τζίρο περιμένει το λιανεμπόριο

Με το πρώτο τρίμηνο του έτους να κινείται σε χαμηλούς ρυθμούς για τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου και τον …παραδοσιακά υποτονικό Μάρτιο να καταγράφει φέτος χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, οι έμποροι «ποντάρουν» στην πασχαλινή περίοδο για να τονώσουν τον τζίρο τους. 

Από την Πέμπτη 10 Απρίλιου τίθεται σε ισχύ και το εορταστικό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων ενώ ανοιχτά για τις πασχαλινές αγορές των καταναλωτών θα είναι και την Κυριακή 13 Απριλίου.

«Το Πάσχα σηματοδοτεί ουσιαστικά το ξεκίνημα της νέας σεζόν. Παράλληλα, στην κατηγορία των παιδικών ειδών αποτελεί την καλύτερη του έτους, περισσότερο ακόμη και από τα Χριστούγεννα» σημειώνει στο CNN Greece, o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και Γενικός Γραμματέας της ΕΣΕΕ, Θεόδωρος Καπράλος. Επιπλέον, σε ένδυση, υπόδηση και είδη σπιτιού, η αγοραστική κίνηση ενισχύεται τη συγκεκριμένη περίοδο, προσθέτει.

Αυξημένες είναι οι προσδοκίες των εμπόρων και στις τουριστικές περιοχές, όπου αναμένουν νωρίτερα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, τις αφίξεις ξένων επισκεπτών και λόγω του ότι φέτος, Ορθόδοξο και Καθολικό Πάσχα συμπίπτουν.

Στοχευμένες οι αγορές των καταναλωτών

Παρότι, πάντως, οι έμποροι ελπίζουν σε τόνωση της κίνησης, παραμένουν συγκρατημένα αισιόδοξοι. Κι αυτό, καθώς, οι αγοραστικές συνήθειες που έχουν υιοθετήσει οι καταναλωτές εν μέσω ακρίβειας, διατηρούνται πλέον ακόμη και στις περιόδους των εορτών, όπως επίσης και των εκπτώσεων.

«Η προσμονή του εμπορικού κόσμο είναι μεγάλη καθώς περιμένουμε ότι οι καταναλωτές θα ψωνίσουν την πασχαλινή περίοδο. Αναμένουμε ωστόσο ότι θα προχωρήσουν σε στοχευμένες αγορές. Άλλωστε είναι κάτι που βλέπουμε πλέον σε όλες τις περιόδους. Να αγοράζουν, δηλαδή, μόνο όταν χρειάζονται κάτι και όχι ένα προϊόν που θα χρησιμοποιήσουν αργότερα» εξηγεί ο κ. Καπράλος.

«Χειρότερος ο φετινός Μάρτιος»

Την ίδια στιγμή, τα μηνύματα για την πορεία του τζίρου το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε πανελλαδικό επίπεδο, δεν είναι ευχάριστα, όπως σημειώνει ο ΓΓ της ΕΣΕΕ. Ο Μάρτιος, μάλιστα, παρά το γεγονός ότι γενικότερα θεωρείται ένας κακός μήνας για την αγορά, φέτος ήταν ακόμη χειρότερος, συμπληρώνει ο κ. Καπράλος.

Eνδεικτικό άλλωστε της εικόνας των πρώτων μηνών του έτους είναι το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί έμποροι εμφανίστηκαν λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι από την πορεία των φετινών χειμερινών εκπτώσεων ενώ το 55% των επιχειρήσεων δήλωσε πως οι πωλήσεις ήταν χαμηλότερες σε σχέση με την περσινή χρονιά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης της ΕΣΕΕ. Μόλις για 1 στις 10 επιχειρήσεις ο τζίρος των φετινών εκπτώσεων ήταν καλύτερος σε σχέση με πέρσι.




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-30 08:50:00

Back to top button