
Αλλάζει τα πάντα στα ηλεκτρικά της η Mercedes-Benz
Η Mercedes-Benz πρόκειται να λανσάρει τη νέα CLA τόσο με ηλεκτρικό όσο και με υβριδικό σύστημα κίνησης, επιτυγχάνοντας σχεδόν ισοδύναμη τιμή μεταξύ των δύο εκδόσεων χάρη στη μείωση του κόστους της μπαταρίας κατά 30%.
Χτισμένη στη νέα πλατφόρμα MMA της μάρκας, η πλήρως ηλεκτρική CLA θα κάνει το ντεμπούτο της τον επόμενο μήνα, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το καλοκαίρι του 2025, ενώ αργότερα μέσα στο έτος θα ακολουθήσει η υβριδική έκδοση.
Η πλατφόρμα MMA θα στηρίξει τέσσερις μορφές αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων sedan και shooting brake της CLA, καθώς και των διαδόχων των crossover GLA/EQA και GLB/EQB.
Η Mercedes προβλέπει ότι τα μοντέλα με βάση την MMA θα αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο των παγκόσμιων πωλήσεών της, περίπου 500.000 μονάδες ετησίως.
Η πλατφόρμα επιτρέπει μια υβριδική διάταξη με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει τη βέλτιστη απόδοση για τα EV.
Τα μοντέλα EV του εισαγωγικού επιπέδου θα διαθέτουν μια μπαταρία 58kWh φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), ενώ ένα πακέτο 85kWh νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC) θα προσφέρει αυτονομία έως και 750 χιλιόμετρα.
Μια νέα ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης δύο ταχυτήτων υπόσχεται αποδοτικότητα πάνω από 10 χλμ. ανά kWh, ενώ ένας προαιρετικός δεύτερος κινητήρας επιτρέπει την κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Η CLA θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της με το πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα Mercedes-Benz (MB.OS), το οποίο ενσωματώνει έναν εικονικό βοηθό MBUX Virtual Assistant με τεχνητή νοημοσύνη.
Η Mercedes έχει επίσης αναθεωρήσει τη στρατηγική της για τα EV, απομακρυνόμενη από το ξεχωριστό branding «EQ».
Τα μελλοντικά μοντέλα θα διαθέτουν τόσο τις ηλεκτρικές όσο και τις συμβατικές εκδόσεις σύμφωνα με τις παραδοσιακές συμβάσεις ονομασίας, με το «EQ Technology» να χρησιμοποιείται για να υποδηλώνει τα EV και το «EQ Hybrid Technology» για τα plug-in υβριδικά.
Η αλλαγή αυτή ακολουθεί τα σχόλια των αντιπροσώπων και τις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις των μοντέλων EQE και EQS.
Ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius επιβεβαίωσε τη δέσμευση της Mercedes για μια ισορροπημένη προσέγγιση, με 19 μοντέλα που βασίζονται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και 17 EV να προγραμματίζονται μέχρι το 2027.
Με την αβεβαιότητα σε βασικές αγορές όπως η ΕΕ και οι ΗΠΑ, η εταιρεία στοχεύει να διατηρήσει την ευελιξία στις προσφορές της σε συμβατικά μοντέλα μέχρι και τη δεκαετία του 2030.
Εν τω μεταξύ, άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW και η Audi, βελτιώνουν επίσης τις στρατηγικές τους για την ηλεκτροκίνηση, αποφασίζοντας αν θα διατηρήσουν ξεχωριστές σειρές EV ή θα τις ενσωματώσουν στις υπάρχουσες οικογένειες μοντέλων.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-01 11:00:00