Οικονομία

«Ακριβή» έγινε η Ευρώπη για Καναδούς, Βραζιλιάνους και Ιάπωνες τουρίστες

Ως τροχοπέδη για την πραγματοποίηση ταξιδιών σε ευρωπαϊκούς προορισμούς λειτουργεί το υψηλό κόστος για τους τουρίστες που προέρχονται από μακρινές αγορές. Με βάση το τελευταίο βαρόμετρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC) και της Eurail BV, το υψηλό κόστος μετακίνησης λειτουργεί αποτρεπτικά για το 44% των ταξιδιωτών που σχεδιάζει κάποια μακρινή απόδραση μέχρι τον Δεκέμβριο.

Το ποσοστό αυτό, μάλιστα, αυξάνεται σε συγκεκριμένες αγορές, όπως ο Καναδάς, η Βραζιλία, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, όπου περίπου οι μισοί ερωτηθέντες (48%-49%) επισημαίνουν ότι το κόστος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που τους αποτρέπει από την οργάνωση κάποιου ταξιδιού στη Γηραιά ήπειρο.

Στον αντίποδα, στην Κίνα και στην Αυστραλία το 25% και το 37% των ερωτηθέντων αντίστοιχα παρουσιάζει το υψηλό κόστος ως εμπόδιο για μία απόδραση σε κάποιον ευρωπαϊκό προορισμό.

Στους παράγοντες που αποθαρρύνουν τους ταξιδιώτες των υπό εξέταση μακρινών αγορών (Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και ΗΠΑ) να προγραμματίσουν κάποια απόδραση στην Ευρώπη περιλαμβάνονται επίσης, με μικρότερη βαρύτητα, ο περιορισμένος χρόνος διακοπών για το 18% των ερωτηθέντων και η επιθυμία επίσκεψης κάποιας άλλης ηπείρου για το 17%.

Κοινή παράμετρος για την επιλογή προορισμού παραμένει με ποσοστό 52% η ασφάλεια και ακολουθούν ως κριτήρια τα must-see αξιοθέατα (41%) και οι ποιοτικές τουριστικές υποδομές (39%).

Μειωμένο budget

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όσοι επιλέγουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη εμφανίζονται ιδιαίτερα προσεκτικοί με τη διαχείριση των δαπανών τους. Το 66% των ερωτηθέντων προτίθεται να ξοδέψει μεταξύ 100 και 200 ευρώ την ημέρα, ωστόσο, πιο… συντηρητικοί εμφανίζονται Αυστραλοί, Καναδοί και Κινέζοι. Ειδικά σε ό,τι αφορά τους Αυστραλούς και τους Καναδούς, το ποσοστό των ερωτηθέντων που σκοπεύει να δαπανήσει κάτω από 100 ευρώ την ημέρα έχει αυξηθεί κατά 6% και 8% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι.

Σχετικά με τους Κινέζους, που συνήθως συγκαταλέγονται στους high spenders, o αριθμός εκείνων που κρατούν σφιχτό τον προϋπολογισμό τους, σκοπεύοντας να περιορίσουν τη μέση ημερήσια δαπάνη τους σε επίπεδα χαμηλότερα των 100 ευρώ, έχει αυξηθεί κατά 14% ετησίως. Παράλληλα, εκείνοι που προτίθενται να ξοδέψουν πάνω από 200 ευρώ την ημέρα έχουν συρρικνωθεί κατά 30% σε σχέση με πέρυσι.

Πόντους φαίνεται ότι κερδίζουν, πάντως, τα ταξίδια εκτός της περιόδου αιχμής. Συγκεκριμένα, το 59% των ερωτηθέντων είναι πρόθυμο να επισκεφθεί κάποιον προορισμό στα άκρα της σεζόν (shoulder months) αφενός λόγω των καλύτερων τιμών και αφετέρου λόγω της αποφυγής συνωστισμού.

Μάλιστα, τα ταξίδια εκτός της υψηλής περιόδου είναι δημοφιλή σε όλες τις αγορές, εκτός από την Κίνα, όπου μόνο το 43% επιλέγει να αποδράσει εκτός του «καυτού» διμήνου Ιουλίου – Αυγούστου. Σε επίπεδο περιοχών, το 63% επιλέγει να ταξιδέψει σε μεγάλες πόλεις ή μικρότερες που ωστόσο συγκαταλέγονται στους δημοφιλείς προορισμούς των χωρών που επισκέπτεται, ενώ μόνο το 37% επιθυμεί να βρεθεί σε προορισμούς μακριά από την πεπατημένη, σε περιοχές που δεν είναι τουριστικά hotspot.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, η έκθεση αποκαλύπτει ότι το 58% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει σε κάποιον μακρινό προορισμό μέχρι το τέλος τους έτους, με το 40% να προγραμματίζει κάποια απόδραση στην Ευρώπη. Το ποσοστό αυτό, όμως, παραπέμπει σε μείωση 4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με το κόστος να είναι ο πιο ισχυρός αποτρεπτικός παράγοντας.

Το μερίδιο της Ελλάδας

Ως προς τους ευρωπαϊκούς προορισμούς που προσελκύουν το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών από τις μακρινές αγορές, η Γαλλία κερδίζει τη μερίδα τού λέοντος, συγκεντρώνοντας την προτίμηση του 37% των ερωτηθέντων. Ακολουθεί η Ιταλία στο 29% και έπεται με μερίδιο 23% το Ηνωμένο Βασίλειο.

Από κοντά, στο 22%, ακολουθεί η Γερμανία και με μερίδιο 21% συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα η Ισπανία. Στην έκτη θέση, βάσει προθέσεων, βρίσκεται η Ελβετία με μερίδιο 17% και έπειτα με μερίδιο αρκετά χαμηλότερο, στο 12%, ακολουθούν η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ολλανδία και η Αυστρία.




Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-10 08:43:30

Back to top button