Auto

Έρχεται το 2026 η νέα BMW X5, από πετρέλαιο έως υδρογόνο

Η BMW X5 αναμένεται του χρόνου και θα καλύπτει όλα τα γούστα, αναφορικά με τα διαθέσιμα καύσιμα. Θα προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, επαναφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα. Αλλά το σημαντικό νέο είναι ότι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση θα είναι τόσο μπαταριοκίνητη, όσο κι υδρογονοκίνητη.

Η νέα BMW X5 θα είναι η 5η γενιά του δημοφιλούς γερμανικού SUV, με 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1999 που πρωτοπαρουσιάστηκε. Η έκδοση υδρογόνου θα ονομάζεται επίσης iX5, όπως η μπαταριοκίνητη EV, αλλά δεν θα βασίζεται στην ολοκαίνουργια ηλεκτρική πλατφόρμα Neue Klasse. Αντ’ αυτής, προτιμήθηκε να αναβαθμιστεί η υπάρχουσα Cluster Architecture (CLAR). Οι Γερμανοί έκριναν ότι σε αντίθεση με τη νέα μπαταριοκίνητη iX3, η νέα Χ5 θα πρέπει να συνεχίσει να προσφέρεται με πληθώρα θερμικών επιλογών. 

«Έχω, λέγετε», διαλαλεί η BMW. Καύσιμα για όλα τα γούστα και τις ανάγκες και τα πορτοφόλια για τη νέα X5

Η μετάβαση στην αρχιτεκτονική Neue Klasse θα απαιτούσε τα κινητήρια θερμικά σύνολα της BMW X5 να υποστούν σημαντικές τροποποιήσιες ώστε να χωρούν σε μια πλατφόρμα που έχει κατασκευαστεί για EV, με αποτέλεσμα αυξημένο επιπλέον κόστος. Το γεγονός ότι η X5 κι η iX5 θα παράγονται αμφότερες στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg στις ΗΠΑ αποτελεί έναν ακόμα λόγο που προκρίθηκε η πλατφόρμα CLAR.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τρένο έκοψε BMW X5 στη μέση, άθικτος ο 23χρονος

Αυτό δεν σημαίνει ότι η EV iX5 θα στερηθεί των νέων ηλεκτρικών καινοτομιών της BMW. Το νέο μοντέλο θα υιοθετήσει εξαρτήματα ηλεκτρικής κίνησης 6ης γενιάς, μπαταρίες νέας γενιάς με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τις σημερινές και 800-βολτη ηλεκτρική αρχιτεκτονική.

BMW X5

Η ανανεωμένη πλατφόρμα CLAR θα αποτελέσει επίσης τη βάση για τις νέες X6 και X7. Η δεύτερη γενιά X7 θα κυκλοφορήσει το 2027 κι η 4η γενιά X6 αναμένεται το 2028. Αναφορικά με την προσφορά μιας έκδοσης υδρογόνου για τη νέα Χ5, η BMW συνεργάζεται εδώ και 13 χρόνια με την Toyota.

Κι οι δύο πρεσβεύουν την πολιτική των πολλαπλών λύσεων, όπου η ουδετερότητα του άνθρακα θα επιτευχθεί με πληθώρα καυσίμων. Όχι με την καθολική επικράτηση της μπαταριοκίνησης. Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις δεν δίνουν πολλές ελπίδες στο υδρογόνο. Την περασμένη χρονιά, η Toyota είδε τις πωλήσεις του FCEV της να μειώνονται κατά 54% σε σχέση με το 2023. Παρότι μάλιστα εφάρμοσε τεράστια έκπτωση $40.000, προκειμένου να προσελκύσει αγοραστές.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-27 12:02:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button