
Test drive: Audi Q6 e-tron, φούλ της τεχνολογίας με άσσους
Kαθώς ο στόχος της Audi είναι μέχρι το 2027 να έχει από ένα ηλεκτρικό μοντέλο σε κάθε κατηγορία της αγοράς, το νέο Q6 e-tron έρχεται να καλύψει το κενό που υπήρχε στα premium μεσαία SUV.
Και αυτό γιατί το Ingolstadt είχε ήδη στα κόμπακτ SUV το Q4 e-tron που βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ, στη μεγάλη κατηγορία το Q8 e-tron (βασίζεται στην πλατφόρμα MLB EVO), ενώ το RS e-tron πατάει πάνω στην πλατφόρμα J1.
Το νέο Audi Q6 e–tron διαμορφώνει έναν νέο χάρτη στα premium ηλεκτρικά μοντέλα
Κάπως έτσι η ανάγκη γέννησης ενός ηλεκτρικού στη μεσαία κατηγορία υλοποιήθηκε με το Q6 e-tron. Του πρώτου 100% ηλεκτρικού μοντέλου παραγωγής, που βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Porsche και πάνω στην οποία πατά και η ηλεκτρική Macan.
«Με την πλατφόρμα PPE έχουμε τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε μοντέλα με υψηλές τεχνικές προδιαγραφές σε διαφορετικές κατηγορίες, επεκτείνοντας τον εξηλεκτρισμό της γκάμας μας», είχε τονίσει ο CEO της Audi, Gernot Dollner στην παρουσίαση του μοντέλου.Και πράγματι, όπως θα δούμε και στη συνέχεια, με την αξιοποίηση της νέας αυτής πλατφόρμας έχουμε να κάνουμε με εντελώς νέα δεδομένα. Στο Q6 e-tron υιοθετούνται καινοτόμες τεχνολογίες που έχουν άμεσο αντίκτυπο στους τομείς της απόδοσης, της αυτονομίας, της ταχύτητας φόρτισης, της δυναμικής οδήγησης αλλά και αυτής καθαυτής της σχεδίασης.
Μπαταρίες, κινητήρες και αναρτήσεις δεν έχουν κάτι κοινό με τα υπάρχοντα Q4 και Q8, την ώρα που ο κωδικός Ε3 1.2 αναφέρεται στην ολοκαίνουργια ηλεκτρονική αρχιτεκτονική.
Φωτιστικές μονάδες OLED κάνουν τη διαφορά
Εξωτερικά το νέο ηλεκτρικό SUV της Audi δεν διαφοροποιείται σημαντικά από τη σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας. Με μήκος 4,77 m, πλάτος σχεδόν δύο μέτρα, ύψος 1,65 m και μεταξόνιο 2,9 m είναι αυτό που περιμένεις από την κατηγορία. O σχεδιασμός αποπνέει την απαραίτητη σπορ και δυναμική εικόνα, με το εμπρός μέρος να περιβάλλεται από την κλειστή μάσκα Singleframe σε γκρι ή μαύρο χρώμα. Τα μεγάλα ανοίγματα στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα δίνουν μια ξεχωριστή νότα και ξεφεύγουν από την άχρωμη πεπατημένη των 100% ηλεκτρικών μοντέλων.
Ξεχωριστό τόνο δίνουν και οι λεπτές φωτιστικές μονάδες OLED. Στο εμπρός μέρος διαχωρίζονται με αυτά που είναι τοποθετημένα ψηλά να εκτελούν χρέη φώτων ημέρας με οκτώ διαφορετικές φωτεινές υπογραφές (επιλέξιμες από τον οδηγό. Οι προβολείς LED Matrix, έχουν μετακομίσει χαμηλότερα μέσα στις σκουρόχρωμες επιφάνειες, εκατέρωθεν της μάσκας.
Πίσω έχουμε έξι πάνελ με συνολικά 360 ανεξάρτητα τμήματα τα οποία σχηματίζουν μια νέα εικόνα κάθε δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου μέσω αλγόριθμου. Επιπλέον έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν ενεργητικό ρόλο καθώς η ένδειξή τους αλλάζει κι έτσι οι οδηγοί που ακολουθούν μπορούν να ενημερωθούν για ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, ατυχήματα κ.τ.λ.
Οθόνες παντού!
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά. Αρχικά να πούμε πως οι χώροι είναι πλούσιοι χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο και στο επίπεδο πάτωμα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 526 lt (τα καλώδια αποθηκεύονται κάτω από το διπλό πάτωμα), ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.529 lt. Ένα καλό σε μέγεθος frunk, επικουρεί το πορτμπαγκάζ με επιπλέον 64 λίτρων lt.
Ο σχεδιασμός του εσωτερικού έγινε με γνώμονα την άνεση. Kι αυτό φαίνεται σε κάθε λεπτομέρεια, από τα μονοκόματα εμπρός μπάκετ μέχρι τα υλικά υψηλής ποιότητας με δέρμα και Alcantara να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος.
Εκεί όμως που το Q6 πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η τεχνολογία. Ο οδηγός έχει εμπρός του μια ενιαία πανοραμική οθόνη που φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9” (το Audi virtual cockpit plus) με πολλαπλές επιλογές προβολής και την οθόνη αφής 14,5” για το σύστημα infotainment που για πρώτη φορά χρησιμοποιεί λειτουργικό Android Automotive OS. Όμως οθόνη έχει και ο συνοδηγός. Έγχρωμη, αφής 10,9 ιντσών με Privacy Mode, έτσι ώστε να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού. Έτσι ο συνοδηγός μπορεί να επιλέξει να βλέπει ό,τι θέλει, ακόμη και ταινίες και βίντεο, δίχως απαραίτητα αυτό που βλέπει να είναι ίδιο με αυτό που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Μάλιστα, το σύστημα φωνητικών εντολών που μπορεί να διαχειριστεί πάνω από 800 εντολές, διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη και είναι σε θέση να αναγνωρίζει αν η φωνή που του ζητά κάτι έρχεται από τη θέση του οδηγού ή του συνοδηγού. Με αυτόν τον τρόπο κάποιες εντολές μπορεί να αποκλειστούν για λόγους ασφαλείας.
Αλλά μην νομίζετε πως τελειώσαμε εδώ. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του (προαιρετικά) head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που παρέχει μια σειρά από πληροφορίες, όπως η ταχύτητα, τα σήματα κυκλοφορίας και τις ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης.
Ακόμη στο μπράτσο της πόρτας του οδηγού έχουμε ένα πάνελ αφής από όπου ρυθμίζονται οι λειτουργίες των φώτων ομίχλης, η μνήμη για τη ρύθμιση των καθισμάτων, η ρύθμιση των εξωτερικών καθρεφτών και το κεντρικό κλείδωμα των θυρών.
Τέλος χαμηλά στην κονσόλα υπάρχει ο διακόπτης Drive Select από τον οποίο επιλέγεις τα προγράμματα οδήγησης (individual, dynamic, comfort, efficiency και offroad). Που, εκτός από τις λοιπές παραμέτρους, ρυθμίζουν ανάλογα και το ύψος του Q6 από το έδαφος με την ενεργή πνευματική ανάρτηση.
Σε ό,τι αφορά στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και ασφάλειας, ψάχνεις να βρεις κάτι που να λείπει και δεν βρίσκεις. Μεταξύ άλλων έχουμε αισθητήρες, ραντάρ, κάμερες, adaptive cruise control, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθηση παρκαρίσματος. Μάλιστα, το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης της Audi περιλαμβάνει λειτουργίες όπως προσαρμοζόμενο cruise control, διατήρηση λωρίδας και προειδοποίηση σύγκρουσης. Το Q6 e-tron ενσωματώνει επίσης την πλατφόρμα «Car-to-X», επιτρέποντας στο όχημα να επικοινωνεί με άλλες υποδομές και οχήματα για βέλτιστη ασφάλεια.
Το Audi Q6 e-tron quattro εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν αθροιστικά ισχύ 388 ίππων και ροπή 750 Nm. Η τετρακίνηση quattro, η οποία ελέγχεται ηλεκτρονικά, εξασφαλίζει την ιδανική κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, προσφέροντας κορυφαία πρόσφυση ακόμα και σε απαιτητικές συνθήκες.
Οι νέοι ηλεκτροκινητήρες, κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της ουγγρικής πόλης Gyor συνδυάζουν ισχύ και μεγάλη αποδοτικότητα. Η καινούργια modular μπαταρία υψηλής τάσης με μόλις 180 πρισματικές κυψέλες (έναντι 432 της αντίστοιχης του Q8 e-tron) έχει ενεργειακή χωρητικότητα 100 kWh (94,9 αξιοποιήσιμη) και προσφέρει αυτονομία που φτάνει ιδανικά τα 619 km. Βέβαια, όπως συνήθως συμβαίνει, στην πράξη η αυτονομία είναι μικρότερη. Η μπαταρία υποστηρίζει ταχύτατη φόρτιση έως 270 kW, εξασφαλίζοντας χρόνο 21 λεπτών για να φτάσει από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς της σε αντίστοιχης ισχύος τερματικό DC.
Να σημειώσουμε πως σε μικρότερης ισχύος ταχυφορτιστές DC, στο Q6 e-tron υπάρχει η λειτουργία bank charging, όπου η μπαταρία «διαιρείται» στη μέση και τα δύο τμήματα 400 volt, φορτίζονται παράλληλα. Αντίστοιχα σε wallbox AC χρειάζονται 10+ ώρες για να φτάσει από το 0 στο 100% με τον στάνταρ 11άρη εσωτερικό φορτιστή. Και τον μισό για τον έξτρα 22άρη.
Τέλος να πούμε πως η Audi έχει εξελίξει ένα νέο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
To σύστημα εκτός από τις τρεις βαθμίδες, διαθέτει αυτόματο πρόγραμμα, καθώς και λειτουργία «one pedal». Να σημειώσουμε εδώ ότι το Q6 δεν διαθέτει καμία δυνατότητα V2L, V2H και V2G. Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις το σπριντ 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,9” με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 210 km/h.
Μόλις βολευτείς στη θέση οδήγησης που είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει, το Q6 e-tron αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές του. «Άνεση» και «επιδόσεις» είναι οι δύο λέξεις που συνοψίζουν την εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Το βάρους 2.446 κιλών Q6 πατά στην περίπτωσή μας σε λάστιχα 255/45 R21 εμπρός και 285/40 R21 πίσω. Θηριώδεις διαστάσεις, ομολογουμένως.
Η αερανάρτηση (πολλαπλοί σύνδεσμοι εμπρός και πίσω) προσαρμόζεται με ιδανικό τρόπο στις συνθήκες του δρόμου, προσφέροντας άνεση στον αυτοκινητόδρομο και ελάχιστη κλίση στις στροφές. Την ίδια στιγμή το τιμόνι σε πληροφορεί με ακρίβεια για τις θέσεις των τροχών, ακούει και υλοποιεί με προθυμία τις εντολές. Επικουρούμενο δε, από το quattro θα σε βοηθήσει να κρατήσεις την πορεία που έχεις χαράξει ακόμη και όταν η άσφαλτος δεν προσφέρει την καλύτερη πρόσφυση.
Στο αστικό περιβάλλον, το Q6 δεν μπορεί να κρύψει τον όγκο του, όμως δεν θα σε κουράσει. Αν βρεις θέση να παρκάρεις τα 4,77 μέτρα του, οι περιμετρικές κάμερες και τα συστήματα υποβοήθησης θα σε κάνουν να πιστεύεις ότι παρκάρεις αυτοκίνητο πόλης.
Όπως όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, έτσι και το Q6, αρέσκεται να κινείται στον αυτοκινητόδρομο. Θα εντυπωσιάσει με τη σταθερότητά του ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική, με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού να είναι παρόντα για να προσφέρουν ασφάλεια και άνεση.
Εδώ πρέπει να πούμε πως η νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική Ε3 1.2 που κάνει το ντεμπούτο της στο Audi Q6 e-tron βασίζεται σε πέντε υπολογιστές υψηλής απόδοσης. Αποστολή που στο παρελθόν αναλάμβαναν περίπου 50 μικρότεροι υπολογιστές. Αυτοί ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, από τα συστήματα δυναμικής συμπεριφοράς , ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέχρι την ημί-αυτόνομη οδήγηση.
Σε κάθε περίπτωση, η δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης μέσω του συστήματος Audi Drive Select δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ρυθμίσει τη συμπεριφορά του Q6 στις προσωπικές προτιμήσεις του, από άκρως δυναμική έως εξαιρετικά οικονομική.
Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση η Audi δίνει μέση τιμή 17,2 kWh/100 km. Εμείς μετρήσαμε σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE (50:30:20, πόλη, περιφέρεια, εθνική) μέση κατανάλωση 20,4 kWh/100 km με κρύο καιρό. Που σε αυτονομία μεταφράζεται σε 465 km. Με θερμοκρασία κοντά στους 20 οC μπορείς να υπολογίζεις τουλάχιστον 15% παραπάνω.
Premium ολοκληρωμένη πρόταση από €83.980
Το Audi Q6 e-tron quattro αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των πολυτελών ηλεκτρικών SUV. Κορυφαία ποιότητα, μοντέρνος σχεδιασμός, τεχνολογία αιχμής ακόμη και στην παραμικρή λεπτομέρεια συνθέτουν ένα παζλ που απευθύνεται στο απαιτητικό κοινό που θέλει να συνδυάσει πολυτέλεια, επιδόσεις και βιωσιμότητα.
Με την τιμή του να ξεκινά από τις €83.980, δεν το θεωρούμε ακριβό γι’ αυτά που προσφέρει. Βέβαια αν η τσέπη σας έχει περισσότερο… βάθος, υπάρχει μια τεράστια λίστα από έξτρα που μπορείτε να προσθέσετε κάνοντας το δικό σας Q6 ακόμη πιο ξεχωριστό.
Audi Q6 e-tron Quattro |
|||
Τι λέει το DRIVE | Το νέο Audi Q6 e-tron διαμορφώνει με την τεχνολογία που ενσωματώνει νέα δεδομένα στα premium ηλεκτρικά μοντέλα και αλλάζει τον χάρτη της κατηγορίας του. | ||
Τιμή | Από €83.980 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, εμπρός ηλεκτροκινητήρας 195 PS και 275 Nm, πίσω ηλεκτροκινητήρας 380 PS και 580 Nm, 800βολτη αρχιτεκτονική, μπαταρία χημείας NMC 100 kWh (ωφέλιμες 94,9 kWh), κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης, τετρακίνηση quattro | ||
Απόδοση | 388 PS και 750 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.771 x 1.993 x 1.648 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 526-1.517 lt, frunk 64 lt | ||
Βάρος | 2.446 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 5,9″ | ||
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 20,4 kWh/100 km | ||
Αυτονομία* | 465 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 150 kW, 10%-80% | 34′ | ||
DC 350 kW, 10%-80% | 21′ | ||
AC 11 kW, 0-100% | 10,25 ώρες | ||
AC 22 kW, 0-100% | 5,25 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-27 13:39:00