Auto

O Tavares αποχώρησε από τη Stellantis λόγω διαφωνιών στη στρατηγική

Ο Carlos Tavares, ο οποίος παραιτήθηκε αιφνιδιαστικά από τη θέση του CEO της Stellantis την 1η Δεκεμβρίου, αποκάλυψε ότι η «φιλική» αποχώρησή του οφειλόταν σε διαφωνίες με το διοικητικό συμβούλιο σχετικά με τη στρατηγική της εταιρείας, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του στην πορτογαλική εφημερίδα Expresso.

Παρότι δεν ανέφερε λεπτομέρειες για τις διαφορές του με το διοικητικό συμβούλιο της γαλλο-ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Tavares εξήγησε ότι η απόφαση για την αποχώρησή του λήφθηκε από κοινού με τον πρόεδρο John Elkann.

Η αιφνίδια αποχώρηση ενός κορυφαίου στελέχους σπάνια είναι μόνο θέμα διαφωνιών – συνήθως υποκρύπτει βαθύτερους στρατηγικούς τριγμούς

Πηγές που γνωρίζουν το θέμα ανέφεραν στο πρακτορείο Reuters ότι η ξαφνική απομάκρυνσή του συνδέεται με στόχους που είχε θέσει ο Tavares, οι οποίοι κρίθηκαν μη ρεαλιστικοί ή καταστροφικοί από μέλη του διοικητικού συμβουλίου.

Ο Tavares τόνισε στην Expresso ότι η κύρια ανησυχία του ήταν να προστατευθεί η εταιρεία από τον κίνδυνο ασυνεννοησίας.

«Μια εταιρεία με 250.000 υπαλλήλους, έσοδα 190 δισεκατομμυρίων ευρώ και 15 μάρκες που δραστηριοποιούνται παγκοσμίως δεν μπορεί να διοικείται με έλλειψη ευθυγράμμισης – κάτι που επηρεάζει άμεσα τη στρατηγική διαχείριση», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όταν ρωτήθηκε αν ένιωσε πληγωμένος από την εξέλιξη, απάντησε: «Όχι, καθόλου». Υπογράμμισε ότι αν μπορούσε να γυρίσει τον χρόνο πίσω, θα δρούσε με τον ίδιο τρόπο.

Αν και προηγουμένως θεωρούνταν ένα από τα πιο σεβαστά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, η προσέγγιση του Tavares δέχθηκε κριτική μετά την πτώση των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική, που οδήγησε τη Stellantis να εκδώσει προειδοποίηση για τα κέρδη του 2024 τον Σεπτέμβριο.

Ειδικοί της βιομηχανίας, αντιπρόσωποι και πελάτες αναφέρουν ότι υπό την ηγεσία του Tavares, η Stellantis έχασε την ανταγωνιστικότητά της τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Ευρώπη λόγω υψηλών τιμών.

Στη συνέντευξη, την πρώτη που παραχώρησε μετά την παραίτησή του, ο Tavares περιέγραψε την τρέχουσα περίοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως την αρχή μιας «Δαρβινικής» φάσης.

«Όταν αντιμετωπίζεις μια καταιγίδα, πρέπει να κατευθύνεις το σκάφος σύμφωνα με τα κύματα. Δεν μπορείς να συζητάς για την καλύτερη στρατηγική εν μέσω της καταιγίδας», σχολίασε χαρακτηριστικά.


 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-13 17:52:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button