Dacia Duster, πώς το στοπ στα ντίζελ εκτόξευσε τα μεταχειρισμένα
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια αλλαγή πλεύσης, με το πάλαι ποτέ κραταιό πετρέλαιο να δίνει τη θέση του στην μπαταριοκίνηση. Είτε στην υβριδική, είτε στην EV τεχνολογία. Το Dacia Duster αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Το ρουμανικό μοντέλο έχει χτίσει βιογραφικό βασιζόμενο στον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Καταναλώνοντας κατά κόρον ντίζελ. Αλλά στη νέα του γενιά, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, το Dacia Duster δεν συνδυάζεται πλέον με πετρελαιοκινητήρες. Με το εργοστασιακό υγραέριο να κλείνει το μάτι σε όσους βάζουν την οικονομική μετακίνηση ως πρώτη προτεραιότητα. Και τις υβριδικές εκδόσεις να απευθύνονται σε όσους θέλουν τετρακίνηση και πρόσφυση σε όλα τα τερέν.
Όταν πουλάς ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, δεν χωρούν συναισθηματισμοί κι ηθικολογίες: Μόνο οι νόμοι της προσφοράς και της ζήτησης
Όπως όμως συνέβαινε και με την προηγούμενη γενιά, το Dacia Duster LPG δεν μπορεί να παραγγελθεί με τετρακίνηση. Αυτή συνδυάζεται μόνο με ήπια υβριδική τεχνολογία, κάτι που ανεβάζει κατά κόρον το κόστος της μετακίνησης. Και κάνει πολλούς να αναζητούν μεταχειρισμένα 4κίνητα πετρέλαια σε ιστότοπους αγγελιών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, ιερό δισκοπότηρο;
Έτσι, έχουμε το εξής παράδοξο: Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μιας γενιάς πίσω, να πωλούνται ακριβότερα από τα ολοκαίνουργια. Το φθηνότερο Duster που μπορεί να αποκτήσει κανείς τιμάται οριακά κάτω από τα €20 χιλιάρικα. Αλλά καθώς έχει αποκλειστικά μπροστινή κίνηση, αν επιζητάς περιπέτεια, θα στραφείς υποχρεωτικά στο 4κίνητο με τον ήπια υβριδικό βενζίνης των 130 ίππων.
Αυτό ξεκινά από τα €26.990, δίνοντας την ευκαιρία σε όσους πουλούν μεταχειρισμένα, να φουσκώσουν τις τιμές πώλησης σε σχέση με τα χρήματα που δαπάνησαν για να το αγοράσουν. Διότι γνωρίζουν ότι αρκετοί θα θυσιάσουν την καλύτερη μεταπώληση και τις βελτιώσεις της νέας γενιάς για να καρπωθούν το χαμηλότερο κόστος κίνησης του πετρελαίου του παλιού Duster.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Dacia Duster θα ήταν υπέροχο ως pick-up και κουπέ
Έτσι, αυτή τη στιγμή υπάρχει μοντέλο διετίας με 28.000 km, που πωλείται προς €26.000. Και να ήταν και κοντά… Βρίσκεται στην Κέρκυρα! Για όποιον θέλει να κινηθεί αθηναϊκά, θα κληθεί να καταβάλει €24.480 για μοντέλο του Φεβρουαρίου του 2023 με 61.000 km.
Αντίστοιχες στρεβλώσεις παρατηρούμε και στα Suzuki Jimny. Η κατάργηση της επιβατικής έκδοσης κι η διάθεση αποκλειστικά της επαγγελματικής εκτόξευσε τις τιμές αγοράς. Έτσι, παρατηρούμε κάποια μοντέλα να πωλούνται ακόμα και €48.000, υπερδιπλάσιο ποσό από αυτό που δαπανήθηκε για την αγορά τους.
Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω. Από τη στιγμή που υπάρχει ζήτηση, ποιος λογικός πωλητής δεν θα εκμεταλλευόταν τη συγκυρία για να κερδίσει περισσότερα;
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-14 21:15:00