Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT, μπήκε στον αυτόματο
Στα 14 χρόνια παρουσίας του στην αγορά, το Nissan Juke έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας στην Ευρώπη. Αν και η πρώτη γενιά δίχασε αρχικά λόγω της αντισυμβατικής εμφάνισης, η δεύτερη κατόρθωσε να εδραιωθεί χάρη στην πιο κλασική σχεδίαση και τη σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση.
Χαρακτηριστικά που τονίστηκαν ακόμα περισσότερο στην πρόσφατη ανανέωση του ιαπωνικού B-SUV, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στη χειροκίνητη βασική έκδοση Acenta που μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Τώρα ήρθε η στιγμή να δοκιμάσουμε και την αυτόματη εκδοχή στην πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού N-Design.
Όπως συνέβη και στο προ facelift μοντέλο, η ιαπωνική φίρμα αποφάσισε να προκρίνει τη λύση του διπλοσύμπλεκτου DCT αντί του αυτόματου CVT της πρώτης γενιάς. Προικίζοντας το Juke με ένα πιο αποτελεσματικό και γραμμικό σε λειτουργία κιβώτιο που το έκανε και πιο… αθόρυβο.
Το αυτόματο κιβώτιο προσυπογράφει τον συνολικά αναβαθμισμένο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα του Nissan Juke
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: FIAT 600 1.2 Hybrid DCT, Dolce Vita
Στην πράξη, το 7άρι κιβώτιο DCT αποδεικνύεται ιδανικός σύντροφος για το νέο Juke, με γρήγορες και άμεσες αλλαγές σχέσεων. Αλλά και δυνατότητα να παρακάμψεις εν μέρει την αυτόματη λειτουργία και να αναλάβεις τον έλεγχο από τα paddles στο τιμόνι. Μόνο μεμπτό σημείο ότι κατά την εκκίνηση ή το παρκάρισμα, η απόκριση είναι ελαφρώς πιο απότομη απ’ ό,τι θες, απαιτώντας να είσαι πιο αβρός με το γκάζι. Τουλάχιστον μέχρι να το συνηθίσεις.
Ο 3κύλινδρος 1.000άρης τούρμπο αποδίδει 114 ίππους και 200 Nm στις 3.000 rpm (σε λειτουργία over torque). Και όπως είχαμε διαπιστώσει στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο διακρίνεται για την ραφιναρισμένη λειτουργία του.
Το 3κύλινδρο μοτέρ αποδίδει με τους 114 ίππους και 200 Nm δεν θα σε συνεπάρει με το νεύρο του. Είναι όμως απολύτως επαρκές, προσφέροντας στο Juke ζωντάνια και επιδόσεις πολύ κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Συγκριτικά με τη χειροκίνητη έκδοση, είναι λίγο πιο αργό στα επίσημα νούμερα που ανακοινώνονται, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 11,8” (1,1” πιο αργά σε σχέση με το 6άρι χειροκίνητο) και την τελική να ακουμπά τα 180 km/h.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Captur Eco-G 100, (υγρ)αεριωθούμενος ταξιδευτής
Στην πράξη όμως, η κοντή κλιμάκωση του χαρίζει σπιρτάδα στις ρεπρίζ, επιτρέποντάς του να κινηθεί σβέλτα ακόμα και φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές. Εκείνο που χρειάζεται να μάθεις τον τρόπο που το μοτέρ ανταποκρίνεται στο γκάζι, καθώς το τούρμπο του έχει υστέρηση στις χαμηλές στροφές. Που γίνεται πιο σημαντική σε συνδυασμό με το αυτόματο σασμάν.
Η ζωντάνια και η απόκριση του δεξιού πεντάλ επηρεάζεται από το προφίλ οδήγησης που θα επιλέξεις. Στο Eco, όλα κινούνται γύρω από τη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Στο Normal τα πράγματα εξισορροπούνται και στο Sport η απόκριση γίνεται αισθητά πιο άμεση. Με το κιβώτιο να αφήνει τον κινητήρα να λειτουργήσει σε πιο ψηλές στροφές πριν περάσει στην επόμενη σχέση.
Η συνολική εικόνα που αποκομίζεις στον δρόμο από το νέο Nissan Juke με το αυτόματο κιβώτιο είναι πως πρόκειται για ένα άνετο, ευχάριστο και ισορροπημένο B-SUV. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση κινούνται σε καλό επίπεδο, με την ανάρτηση -παρά τις 19άρες ζάντες!- να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανισομέρειες του οδικού μας δικτύου. Πάντως στην άνεση βρίσκεται στη σκληρή μεριά της κατηγορίας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS 1.0T MT 111 PS
Παράλληλα, θα κινηθεί χωρίς δυσκολία σε φιδίσιες διαδρομές, με το περιθώριο πρόσφυσης να είναι μεγάλο και το τιμόνι καλά ζυγισμένο. Με πιο σφιχτό σε set-up από τον μέσο όρο της κατηγορίας και καλό έλεγχο από τις αναρτήσεις στον κάθετο άξονα, διαβάζει καλά τον δρόμο. Και χρειάζεται να πιέσεις ιδιαίτερα για να διαταράξεις τη συνεπή πρόσφυση κάποιου άξονα. Με τα βοηθήματα ελέγχου ευστάθειας να είναι αποτελεσματικά αλλά όχι και πρώιμα επεμβατικά.
Βέβαια η άνεση χειρισμού που προσφέρει το αυτόματο DCT στις καθημερινές μετακινήσεις έχει το τίμημά της… σε βενζίνη. Με τη μέση κατανάλωση να φτάνει στα 8,2 lt/100 km, η αυτόματη έκδοση του Juke καίει περίπου 0,7 lt περισσότερα από την χειροκίνητη.
Κατά τα λοιπά, η σχεδιαστική εικόνα του Juke πιστοποιεί πως την εποχή της νεότητας διαδέχεται αυτή της ωρίμανσης, διατηρώντας τον μοντέρνο και ξεχωριστό χαρακτήρα. Αναβάθμιση έχει γίνει και στους χώρους, όπου τέσσερις ενήλικοι ακόμα και 1,90 θα ταξιδέψουν χωρίς παραχωρήσεις. Με τους πίσω να έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Αλλά και τις αποσκευές τους, με τo πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 422 lt.
Στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς, το Nissan Juke προτάσσει ένα πολύ ενδιαφέρον πακέτο εμφάνισης και τεχνολογίας, με πληθώρα εκδόσεων και επιλογών. Με βάση τη νέα τιμολογιακή πολιτικής της Νικ. Ι. Θεοχαράκης, το Nissan Juke με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τις €22.990.
Η έκδοση N-Design που είχαμε στη διάθεσή μας κοστίζει €28.490, περιλαμβάνει όμως πρακτικά τα πάντα, διατηρώντας την κορυφαία συναρμογή, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας. Έχουμε και λέμε, λοιπόν. Ψηφιακός πίνακας οργάνων και έγχρωμη οθόνη αφής 12,3”, ενσωματωμένο στα καθίσματα premium ηχοσύστημα Bose με δέκα ηχεία που απογειώνει την ποιότητα ήχου, πακέτο «Midnight Black» με επενδύσεις από δέρμα και Alcantara, κάμερα οπισθοπορείας, πλήρης σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης Nissan Safety Shield και πολλά ακόμη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, αναλλοίωτο
Καταληκτικά λοιπόν, το αυτόματο κιβώτιο ενισχύει περαιτέρω τον πρακτικό και ολοκληρωμένο χαρακτήρα του νέου Juke, διατηρώντας την ιδιαίτερη προσωπικότητά του. Προσφέροντας μια ελκυστική πρόταση στην κατηγορία των B-SUV για όσους δεν θέλουν να κουράζουν το αριστερό πόδι στην οδήγηση.
Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT |
|||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | To αυτόματο Nissan Juke χάνει σε επιδόσεις και καίει περισσότερο από το χειροκίνητο, αλλά διατηρεί την ομοιογένεια του μοντέλου, προσθέτοντας μεγαλύτερη άνεση χειρισμού ενισχύοντας τον αστικό χαρακτήρα του. | ||
Τιμή | Από €22.990 (€28.490 η N-Design) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 114 PS/5.000 rpm, 200 Nm/3.000 rpm (200 Nm over torque), αυτόματο κιβώτιο DCT επτά σχέσεων | ||
Απόδοση | 114 PS/5.000 rpm, 200 Nm/3.000 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.210 mm x 1.800 mm x 1.595 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 422-1.305 lt | ||
Βάρος | 1.298 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 11,8″ | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 8,2 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 138 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-29 13:40:00