Πλήγμα στις φιλοδοξίες της Ευρώπης για την ηλεκτροκίνηση, η πτώχευση της Northvolt
Η Northvolt, ένας από τους πιο φιλόδοξους παίκτες στον τομέα της παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπέβαλε αίτηση προστασίας πτώχευσης βάσει του Chapter 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία, με έδρα τη Σουηδία, σκοπεύει να συνεχίσει τη λειτουργία της κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αναδιάρθρωσης, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Το Chapter 11 αποτελεί ένα εργαλείο του πτωχευτικού δικαίου των ΗΠΑ, το οποίο επιτρέπει σε εταιρείες να αναδιαρθρώσουν τα χρέη τους υπό δικαστική προστασία, με στόχο την ανάκαμψη αντί της διάλυσης. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, η εταιρεία συνεχίζει να λειτουργεί, ενώ οι πιστωτές δεν μπορούν να διεκδικήσουν άμεσα τα χρέη τους.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που κατέθεσε, η Northvolt διαθέτει μόλις 30 εκατομμύρια δολάρια σε ρευστό, ποσό που αρκεί για μία εβδομάδα λειτουργίας, ενώ το συνολικό της χρέος αγγίζει τα 5,84 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση 245 εκατομμυρίων δολαρίων για τη διαδικασία πτώχευσης, συμπεριλαμβανομένου ενός δανείου 100 εκατομμυρίων από την κατασκευάστρια φορτηγών Scania, τον μεγαλύτερο πελάτη και μέτοχό της.
Κατά τη διάρκεια ακρόασης σε δικαστήριο των ΗΠΑ, ο δικαστής Alfredo Perez επέτρεψε στη Northvolt να αξιοποιήσει 51 εκατομμύρια δολάρια από το δάνειο της Scania για την καταβολή των μισθών στους 6.600 υπαλλήλους της, που εργάζονται σε επτά χώρες. Παράλληλα, η εταιρεία εξετάζει προτάσεις από νέους επενδυτές, σε συνεργασία με υπάρχοντες μετόχους, πελάτες και πιστωτές.
Η Northvolt αναγκάστηκε να απολύσει περίπου το 25% του εργατικού της δυναμικού πριν από την αίτηση πτώχευσης. Η διαδικασία αποκάλυψε επίσης ένα μετατρέψιμο ομόλογο ύψους 330 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Volkswagen, τον μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας με μερίδιο 21%, το οποίο λήγει τον Δεκέμβριο του 2025.
Τα προβλήματα της Northvolt εντάθηκαν τον Ιούνιο, όταν η BMW ακύρωσε παραγγελία ύψους 2 δισ. ευρώ για μπαταρίες. Επιπλέον, τον Οκτώβριο, έγινε γνωστό ότι η Volvo σχεδιάζει να εξαγοράσει το μερίδιο της Northvolt στη Novo Energy, το κοινό τους εγχείρημα για τη δημιουργία ενός gifafactory στη Σουηδία. Η κατασκευή του εργοστασίου ξεκίνησε στις αρχές του 2024, με στόχο την παραγωγή μπαταριών για έως και 500.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Northvolt, Peter Carlsson, είχε δηλώσει στις αρχές Νοεμβρίου ότι η εταιρεία χρειαζόταν πάνω από 900 εκατομμύρια δολάρια για να εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά της. Ο βασικός μέτοχος, η Vargas Holding AB, παραμένει αισιόδοξη για την ανάκαμψη της εταιρείας, σημειώνοντας ότι η αναδιάρθρωση μέσω του Chapter 11 θα της δώσει την απαραίτητη σταθερότητα.
«Πιστεύουμε ακράδαντα στην ικανότητα της Northvolt να ξεπεράσει αυτή τη δύσκολη περίοδο», ανέφερε εκπρόσωπος του μετόχου, προσθέτοντας ότι η αναδιοργάνωση θα δώσει τη δυνατότητα στην εταιρεία να διαχειριστεί τις προκλήσεις της και να ανακάμψει.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-22 15:15:00