Οι δασμοί του Trump απειλούν την αυτοκινητοβιομηχανία
Οι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων κινδυνεύουν να χάσουν έως και 17% των ετήσιων κερδών τους από βασικές δραστηριότητες, εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες επιβάλουν δασμούς στις εισαγωγές από Ευρώπη, Μεξικό και Καναδά, σύμφωνα με έκθεση της S&P Global.
Οι εταιρείες Volvo και Jaguar Land Rover, που παράγουν κυρίως στην Ευρώπη, καθώς και οι General Motors και Stellantis, που συναρμολογούν μεγάλο αριθμό οχημάτων στο Μεξικό και τον Καναδά, είναι οι πιο εκτεθειμένες σε αυτή την απειλή.
Οι δασμοί θα θέσουν σε σοβαρό κίνδυνο την κερδοφορία των αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με την S&P Global
Ο νέος Πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι σκοπεύει να επιβάλει δασμούς 25% στις εισαγωγές από Καναδά και Μεξικό, εάν αυτές οι χώρες δεν λάβουν μέτρα για την καταπολέμηση των ναρκωτικών και της μετανάστευσης.
Η κίνηση αυτή, η οποία φαίνεται να παραβιάζει τη Συμφωνία Ελεύθερου Εμπορίου μεταξύ των τριών χωρών (NAFTA), θα μπορούσε να επηρεάσει δυσανάλογα τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η Stellantis, καθώς και τους προμηθευτές τους. Αναλυτές προειδοποιούν ότι οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι καταστροφικές για τον κλάδο, ο οποίος ήδη αντιμετωπίζει πιέσεις από αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών στην Ευρώπη και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην Κίνα.
Η S&P Global αναφέρει ότι, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να λάβουν μέτρα για τη μείωση των επιπτώσεων, ο συνδυασμός δασμών, κανονισμών για το CO2 και της πίεσης στα κέρδη από τον ανταγωνισμό θα μπορούσε να οδηγήσει σε υποβαθμίσεις της πιστοληπτικής τους ικανότητας.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι πιθανές αξιολογήσεις θα επηρεαστούν ιδιαίτερα το 2025, όταν και οι δασμοί θα συνδυαστούν με άλλους παράγοντες. Το ίδιο έτος, η ΕΕ θα μειώσει το όριο των μέσων εκπομπών CO2 από νέα αυτοκίνητα, θέτοντας ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σε ένα σενάριο χειρότερης περίπτωσης, η S&P προβλέπει δασμούς 20% στις εισαγωγές ελαφρών οχημάτων από την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο στις Ηνωμένες Πολιτείες και 25% στις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά.
Σε αυτή την περίπτωση, οι GM, Stellantis, Volvo και Jaguar Land Rover θα μπορούσαν να δουν πάνω από 20% του αναμενόμενου προσαρμοσμένου EBITDA τους να κινδυνεύει. Για τις Volkswagen και Toyota, ο κίνδυνος υπολογίζεται μεταξύ 10%-20%, ενώ για τις BMW, Ford, Mercedes-Benz και Hyundai είναι κάτω από 10%.
Η προοπτική επιβολής δασμών δημιουργεί ένα εξαιρετικά αβέβαιο περιβάλλον για την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι προκλήσεις που συνδυάζουν κανονισμούς, δασμούς και έντονο ανταγωνισμό, κάνουν το 2025 να διαγράφεται ως μια ιδιαίτερα κρίσιμη χρονιά για τη βιωσιμότητα και την κερδοφορία του κλάδου.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-30 11:46:00