Auto

Κινεζικά ηλεκτρικά, ποδηγετούν τον πλανήτη, κατέχουν το 76%

Δεν είναι μυστικό ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά πουλούν καλά. Για αυτό άλλωστε και προσπαθούν να τα φρενάρουν με κάθε είδους δασμό. Και παρότι δεν μπορούν να πουλήσουν ούτε ένα αυτοκίνητο στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένεκα των 100% δασμών, κατέχουν πάνω από τα 3/4 της παγκόσμιας EV αγοράς.

Ναι, με μηδενική παρουσία στη δεύτερη μεγαλύτερη και πιο προσοδοφόρα αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, τα κινεζικά ηλεκτρικά ποδηγετούν τις παγκόσμιες πωλήσεις των EV και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών, των PHEV. Πώς τα καταφέρνουν; Καταρχάς, έχουν σχεδόν απόλυτη κυριαρχία στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη, την Κίνα. Οπότε σημειώνουν τεράστιο -εγχώριο- όγκο πωλήσεων.

Ποιος θα καταφέρει να ανακόψει το τσουνάμι που έρχεται από την Ανατολή;

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, τα κινεζικά ηλεκτρικά κατέχουν το εκπληκτικό μερίδιο του 76% της παγκόσμιας αγοράς, με το ποσοστό τους να ποικίλλει ανά χώρα κι ήπειρο. Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, οι Κινέζοι κατασκευαστές αντιπροσώπευσαν περίπου το 4% των 578.000 EV που πωλήθηκαν πέρυσι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευρώπη, βίοι αντίθετοι, στο +37% τα ηλεκτρικά, στο -45% τα Tesla

Οι αριθμοί είναι ελαφρώς υψηλότεροι στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, όπου κατέλαβαν το 7% και το 5% των συνολικών EV πωλήσεων αντίστοιχα. Στην Ολλανδία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία και το Βέλγιο, τα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 6%, το 5%, το 8% και το 3% της αγοράς. Εν τω μεταξύ, η παρουσία τους είναι ακόμη πιο έντονη στην Ισπανία και την Αυστρία, όπου κατέχουν το 10% και το 11% των συνολικών πωλήσεων EV.

Κινεζικά ηλεκτρικά

Το μεγάλο σουξέ τους είναι εκτός Ευρώπης. Στη Βραζιλία, το αξιοσημείωτο 82% όλων των EV και PHEV που πωλήθηκαν το 2024 προέρχονταν από την Κίνα. Ομοίως, κατέχουν μερίδιο 77% της αγοράς στην Ταϊλάνδη και 70% μερίδιο στο Μεξικό. Αντιπροσωπεύουν επίσης το 75% όλων των EV και PHEV που παραδίδονται στην Ινδονησία, το 52% στη Μαλαισία, το 74% στο Νεπάλ και το 64% στο Ισραήλ. Σαφώς καλύτερα από την Ευρώπη πάνε στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, αντιπροσωπεύοντας το 26% και το 15% των πωλήσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ MG4 μέσω Ταϊλάνδης για αποφυγή ευρωπαϊκών δασμών;

Στην πατρίδα μας, ο αντίκτυπος της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι επίσης πολύ ισχυρός. Αν εστιάσουμε σε συγκεκριμένα μοντέλα, βλέπουμε ότι κυριαρχούν στις κατηγορίες τους. Με 701 ταξινομήσεις, το BYD Dolphin αναδείχθηκε το δημοφιλέστερο μοντέλο στην C κατηγορία με μερίδιο 53,5%. Επιπροσθέτως, με 729 πωλήσεις, το Atto 3 ξεχώρισε του ανταγωνισμού με μερίδιο στην κατηγορία του με 47,8%. Όσο για τους δασμούς; Μικρό αποτέλεσμα θα έχουν, υποστηρίζουν οι έρευνες.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-27 07:17:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button