Auto

Η Ευρωπαϊκή κεντροδεξιά κατά της απαγόρευσης των κινητήρων βενζίνης και diesel – Τι θα κάνει η Νέα Δημοκρατία;

Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), η μεγαλύτερη πολιτική ομάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο οποίο ανήκει και το Κυβερνόν κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, ξεκίνησε εκστρατεία για την αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που εκπέμπουν CO2, η οποία έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε ισχύ το 2035.
Σημειώστε πως η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να κινηθεί πιο γρήγορα από την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση. Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι από το 2030 θα απαγορευτεί η πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στη χώρα μας, πέντε χρόνια νωρίτερα από το γενικό πλάνο της ΕΕ, το οποίο θέτει ως όριο το 2035.

Σύμφωνα με προσχέδιο θέσεων, το ΕΛΚ προτείνει την αντιστροφή της απαγόρευσης, επιτρέποντας τη συνέχιση των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βιοκαύσιμα και άλλα εναλλακτικά καύσιμα μετά το 2035.

Επιπλέον, το ΕΛΚ ζητά πολιτικές που να υποστηρίζουν τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα και καλεί για πρόωρη αναθεώρηση της πολιτικής του 2035 το επόμενο έτος. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως απώλειες θέσεων εργασίας, ανταγωνισμό από την Κίνα και χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Το ΕΛΚ προτείνει επίσης την καθυστέρηση ή την ελάφρυνση των ορίων εκπομπών CO2 για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ το 2025, καθώς αυτοί αντιμετωπίζουν σημαντικά πρόστιμα για μη συμμόρφωση.

Παρά την αντίσταση της ΕΕ σε αποδυνάμωση των κλιματικών της μέτρων, οι πιέσεις και οι οικονομικές προκλήσεις έχουν ενταθεί, με σημαντικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Volkswagen, να σχεδιάζουν το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία. Το ΕΛΚ έχει προηγουμένως επιτύχει καθυστερήσεις σε άλλες πράσινες πολιτικές.

Η πρόταση του ΕΛΚ για αναθεώρηση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035 έχει προκαλέσει συζητήσεις εντός της ΕΕ, με ορισμένα κράτη μέλη να εκφράζουν ανησυχίες για τις επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και την ανταγωνιστικότητά της.

Η συζήτηση συνεχίζεται, με διάφορους παράγοντες να εξετάζουν τις οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προτεινόμενων αλλαγών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-14 10:14:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button