Auto

Αυτό είναι το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το δυστύχημα στα Τέμπη

Σε εξέλιξη είναι αυτή την ώρα σε αίθουσα της ΕΣΗΕΑ η παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών τον Φεβρουάριο του 2023.

Το πόρισμα που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναγνωρίζει την πιθανή ύπαρξη άγνωστου καυσίμου ως αιτία των εκρήξεων και της πυρόσφαιρας που σημειώθηκαν μετά τη σύγκρουση. Σύμφωνα με τα ευρήματα, περίπου 5 έως 7 άτομα έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς.

«Τα Τέμπη δεν ήταν απλώς ένα δυστύχημα. Ήταν το αποτέλεσμα διαχρονικών λαθών που δεν πρέπει ποτέ ξανά να επαναληφθούν», τονίζεται στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ 

«Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο τεχνικός εξοπλισμός του εμπλεκόμενου τροχαίου υλικού προκάλεσε τον σχηματισμό και την επέκταση της πυρόσφαιρας μετά τη σύγκρουση. Υπάρχει πιθανή παρουσία ενός αγνώστου μέχρι στιγμής καυσίμου. Με τα υπάρχοντα στοιχεία είναι αδύνατο να προσδιοριστεί τι ακριβώς την προκάλεσε, αλλά οι προσομοιώσεις υποδεικνύουν την πιθανή παρουσία ενός άγνωστου καυσίμου», αναφέρθηκε στην παρουσίαση του πορίσματος.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Μπαρτ Ακού, μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, δήλωσε: «Η αυτοψία που έγινε στο σημείο δεν μας επέτρεψε να ταυτοποιήσουμε τον τύπο του καυσίμου που μεταφερόταν και προκάλεσε την πυρόσφαιρα. Δεν βρήκαμε κάποια ένδειξη ότι οι μηχανές του τρένου ήταν η αιτία για την πυρόσφαιρα και τις εκρήξεις».

Το πόρισμα επισημαίνει επίσης ανθρώπινα λάθη και εσφαλμένη χαρτογράφηση του σημείου, καθώς και αλλοίωση του χώρου όπου συνέβη η τραγωδία. Στη συνέχεια, θα αποσταλεί στον εφέτη ανακριτή για να περιληφθεί στη δικογραφία.

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχει ανακοινώσει ότι θα δημοσιοποιήσει τα πορίσματά του για τις αιτίες του δυστυχήματος, την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου, τη μη αξιοποίηση των κονδυλίων για τη βελτίωσή του και τα αίτια της έκρηξης που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων.

Κατά την ανακοίνωση, ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου, επισήμανε ότι ο Οργανισμός δεν είχε διοίκηση και διερευνητές όταν έγινε το δυστύχημα, τονίζοντας ότι «το πόρισμα γράφεται με πλήρη ανεξαρτησία και το συμβούλιο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ το υιοθέτησε χωρίς να αλλάξει ούτε κόμμα».

«Τα Τέμπη αποτελούν εθνική τραγωδία που θέλει κάθαρση. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ πρέπει να αναδείξει τα εγκληματικά λάθη που οδήγησαν σε αυτό το φρικτό δυστύχημα. Το έργο της τιμωρίας των ενόχων ανήκει στη δικαιοσύνη», πρόσθεσε ο κ. Παπαδημητρίου.

Αναφέρθηκε επίσης στη σύμβαση 717, επισημαίνοντας ότι η διαχρονική εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου και τα μνημόνια οδήγησαν στην αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό. «Σκοπός της διερεύνησης είναι να γίνουν οι συστάσεις ασφαλείας ώστε να διορθωθούν λάθη και να μην ξανασυμβεί τέτοιο δυστύχημα», σημείωσε.

Τέμπη

Ο Κωνσταντίνος Καπετανίδης, μηχανικός και προϊστάμενος μονάδας διερεύνησης ατυχημάτων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, δήλωσε: «Η έκθεση 180 σελίδων, αν δεν πέσει στις ελληνικές καλένδες, θα οδηγήσει σε έναν πιο ασφαλή σιδηρόδρομο. Εκείνη την ημέρα υπήρχαν βλάβες και συνεχόμενες καθυστερήσεις δρομολογίων, ενώ ο σταθμάρχης είχε να διαχειριστεί μεγάλο αριθμό επικοινωνιών».

Περιέγραψε επίσης τις συνθήκες εργασίας του σταθμάρχη, σημειώνοντας ότι η θέση του δεν του επέτρεπε να έχει οπτική επαφή με τον πίνακα ελέγχου, ενώ ήταν συναισθηματικά φορτισμένος λόγω προηγούμενου λάθους.

«Η εντολή αναχώρησης του σταθμάρχη ήταν σωστή, αλλά ο οδηγός δεν την επανέλαβε, όπως όφειλε, και προχώρησε χωρίς να σταματήσει στα διαγώνια κλειδιά. Δεν γνωρίζουμε γιατί», ανέφερε ο κ. Καπετανίδης, επισημαίνοντας ότι δεν υπήρχε μηχανισμός συστηματικής παρακολούθησης της απόδοσης των σταθμαρχών, με αποτέλεσμα το προσωπικό να εργάζεται πέρα από τα αποδεκτά όρια.

Ο Αστέριος Αλεξάνδρου, προϊστάμενος τμήματος σιδηροδρομικών ατυχημάτων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ανέφερε ότι δεν υπήρξε συντονισμός σε επιχειρησιακό επίπεδο κατά τις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης, ενώ επισημάνθηκαν ελλείψεις στη χαρτογράφηση του σημείου και απώλεια πληροφοριών που θα βοηθούσαν στην κατανόηση του δυστυχήματος.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-27 12:48:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button