Auto

Φήμες για επανεμφάνιση του Ford «Big Red»

Μετά από χρόνια που τα ίχνη του είχαν εξαφανιστεί, ακούγεται όλο και πιο έντονα πως το εκθεσιακό πρωτότυπο της Ford στην κατηγορία των επικαθήμενων, θα κάνει εντυπωσιακή επανεμφάνιση, αναπαλαιωμένο, στην προσεχή εκδήλωση του Pebble Beach.

Μετά από δεκαετίες, το γιγαντιαίο φορτηγό με τον στοβιλοκινητήρα Ford Model 705 Gas Turbine, επανεμφανίζεται- έστω και μόνον ο τράκτορας.

Οι επισκέπτες της Παγκόσμιας Έκθεσης της Νέας Υόρκης του 1964 δεν μπορούσαν να πιστέψουν τα μάτια τους όταν η Ford παρουσίασε το «Big Red» δίπλα σε μια κατακόκκινη Mustang. Το «Big Red» αποτελείται από μια φουτουριστική για τα δεδομένα της εποχής μονάδα έλξης και δύο ρυμουλκούμενα μήκους δώδεκα μέτρων. Οι φήμες λοιπόν θέλουν να έχει εντοπιστεί πρόσφατα ο τράκτορας αλλά να μην υπάρχει ίχνος από τα ρυμουλκούμενα. Όπως και να έχει, μιλάμε για ένα «εύρημα» με μήκος 6,02 μέτρα, ύψος 3,96 μέτρα και πλάτος 2,44 μέτρα. Το μεταξόνιο είναι 3,02 μέτρα, ο κύκλος περιστροφής 12,8 μέτρα και η απόσταση από το έδαφος κάτι παραπάνω από 20 εκατοστά για το κάτω μέρος του πατώματος.

Όταν ήταν καινούργιο, ο οδηγός έκανε έλεγχε το 29,26 μέτρων όχημα που ζύγιζε έως και 77 τόνους, έχοντας τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα έως και 126 χλμ./ώρα. Χάρη στη δεξαμενή diesel 1.060 λίτρων, το «Big Red» είχε αυτονομία κοντά στα 1.000 χιλιόμετρα (966 χλμ.) σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωνε τότε η Ford. Το πραγματικά ξεχωριστό και ιδιαίτερο στοιχείο του «Big Red» ήταν ο κινητήρας του, που απέδιδε 600 ίππους και λειτουργούσε με ένα στροβιλοσυμπιεστή Type 705 όπως τον χαρακτήριζε η εταιρεία.

Αλλά αυτό που είναι ξεχωριστό δεν είναι η αυτονομία του αλλά ολόκληρος ο κινητήρας που η Ford εξέλιξε σε συνεργασία με το στρατό ξηράς και το ναυτικό των ΗΠΑ. Από τα χαρακτηριστικά του, ξεχωρίζει τόσο το χαμηλό επίπεδο του θορύβου και η απουσία κραδασμών από τη λειτουργία του σε σχέση με τους τυπικούς κινητήρες diesel της εποχής, όσο και το ότι χρειαζόταν αρκετά περισσότερο από τα συνηθισμένα καύσιμο. Στη θεωρία όμως, η χρήση του πολύ φθηνότερου diesel για την κίνηση του μεγάλου φορτηγού, θα ήταν η ειδοποιός διαφορά που θα έφερνε την επανάσταση στις οδικές μεταφορές.

Η Ford συνδύασε τον στροβιλοκινητήρα με ένα πεντατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Allison ενώ αίσθηση για τα δεδομένα των μεταφορών εκείνης της εποχής, προκάλεσε η ανάρτηση αέρα, καθώς ήταν το πρώτο φορτηγό στις ΗΠΑ με τέτοια διάταξη. Εκτός από τη μηχανική καινοτομία όμως και το εσωτερικό ήταν επίσης πολύ ενδιαφέρον. Το «Big Red» σχεδιάστηκε για να μεταφέρει φορτίο σε μεγάλες αποστάσεις, έτσι η Ford σχεδίασε την καμπίνα για να φιλοξενήσει πλήρωμα δύο οδηγών. Το πιλοτήριο είχε πλάτος 2,13 μέτρα και ύψος 1,92 μέτρα.

Για την εξυπηρέτηση του οδηγού του αλλά και για να περιοριστεί περαιτέρω και ο χρόνος μεταφοράς, το «Big Red» διέθετε επίσης κουζίνα με μηχανήματα για τροφοδοσία με αναψυκτικά, ψυγείο για τα τρόφιμα του οδηγού αλλά και φούρνο για να προετοιμάζει τα γεύματά του. Φυσικά και είχε μέχρι και τουαλέτα στην ευρύχωρη καμπίνα, όπου για τη θέση του συνοδηγού, είχε προβλεφθεί να μπορεί να μετατραπεί σε κρεβάτι, έχοντας ακόμα και τηλεόραση στη διάθεση του συνοδηγού- η οποία ήταν τοποθετημένη έτσι ώστε να μην μπορεί να την κοιτάζει ο οδηγός.

Όπως ήταν συνηθισμένο εκείνη την εποχή, η Ford πήρε το «Big Red» σε μια περιοδεία της χώρας και επισκέφτηκε αρκετές μεγάλες πόλεις, όπως Βοστώνη, Φιλαδέλφεια, Ουάσιγκτον, Ντάλας, Σικάγο, Ντένβερ, Οκλαχόμα Σίτι και Λος Άντζελες. Η Ford χαρακτήρισε το φορτηγό με τον στροβιλοκινητήρα ως τεχνολογία του μέλλοντος και προχώρησε μέχρι να βάλει το «Big Red» σε διαφημίσεις δίπλα στο «καυτό νέο» της εποχής, Ford Mustang. Αν και η Ford ήταν αισιόδοξη για τα φορτηγά με στροβιλοκινητήρες και πειραματίστηκε με την ιδέα μέχρι τη δεκαετία του 1970, σε οικονομικό επίπεδο η εταιρεία αναγνώριζε ότι το «Big Red» δεν ήταν βιώσιμο και δεν θα μπορούσε να προωθηθεί σε ευρεία παραγωγή λόγω των ζητημάτων κόστους και απόδοσης.

Όπως και τα περισσότερα πρωτότυπα που εξυπηρέτησαν το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν και ολοκληρώθηκε η προσφορά τους, οι μηχανικοί θα έπρεπε να το λύσουν και να εξαφανιστεί. Ωστόσο, λόγω μιας σειράς συμπτώσεων το «Big Red» έπεσε στα χέρια της Holman Moody, της αγωνιστικής ομάδας της Ford, στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Οι φωτογραφίες εκείνης της εποχής το δείχνουν παρκαρισμένο στο υπόστεγο της αποθήκης της Holman Moody στη Βόρεια Καρολίνα, για τουλάχιστον μια δεκαετία πριν η ομάδα αποφασίσει την πώλησή του ανάμεσα σε άλλα πράγματα που προώθησε για πώληση το 1978.

Από τότε και μέχρι σήμερα, το «Big Red» ήταν εξαφανισμένο. Τώρα όμως όλο και πληθαίνουν οι φήμες που το θέλουν να εμφανίζεται στην προσεχή εκδήλωση στο Pebble Beach και μάλιστα πλήρως ανακατασκευασμένο. Προφανώς και εμείς θα περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε αν στην πραγματικότητα θα δικαιωθεί αυτή η εκδοχή που θέλει το συγκεκριμένο κομμάτι της αυτοκινητιστικής ιστορίας, να υπάρχει και μάλιστα σε άριστη κατάσταση για να μπορούν να το θαυμάσουν όλοι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ, ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Cupra Formentor VZ vs Ford Puma ST
Αποκαλύφθηκε το νέο Ford Ranger Stormtrack (VIDEO)
To νέο Ford Kuga ST Line μαγνητίζει τα βλέμματα (VIDEO)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  


Πηγή

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button