Auto

Το σπορ Hyundai Kona N θα έχει αυτόματο κιβώτιο

Αδειάζει σιγά-σιγά η κλεψύδρα για την παρουσίαση του «καυτού» Kona N, το οποίο βάζει τη Hyundai στον… χωρό των δυναμικών SUV.

Όπως είναι ήδη γνωστό, η Hyundai είναι έτοιμη να κάνει δυναμικό μπάσιμο στην κατηγορία των σπορ SUV, με αιχμή του δόρατος το ισχυρό Kona N.

Το μοντέλο βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών εξέλιξης, με τη Hyundai να κρατά κλειστά τα χαρτιά της. Τα μοναδικά στοιχεία που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα είναι πως θα «φορά» έναν 2λιτρο τούρμπο κινητήρα, θα διακρίνεται για την «πολύ δυνατή εμπειρία οδήγησης», αλλά και για τον ξεσηκωτικό παραγόμενο ήχο του.

Επιπροσθέτως, οι Κορεάτες έχουν επιβεβαιώσει πως για τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς θα φροντίζει ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – όπως άλλωστε και τα Veloster N & i30 N. Σύμφωνα, όμως, με τη Hyundai, το κιβώτιο του Kona N θα είναι πιο εξελιγμένο, καθώς θα επωφελείται από ενισχυμένη αντοχή, διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης και βελτιστοποιημένη μονάδα ελέγχου.

Πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου, με δύο ηλεκτρικές αντλίες λαδιού για καλύτερη λίπανση των γραναζιών και πιο αποτελεσματική ψύξη του συμπλέκτη. Οι παραπάνω βελτιώσεις επιτρέπουν στο κιβώτιο να διαχειριστεί μεγαλύτερες ποσότητες ροπής.

Ο οδηγός καλείται να επιλέξει ανάμεσα στα προφίλ οδήγησης N Grin Shift, N Power Shift και N Track Sense Shift. Το πρώτο μεγιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα για 20 δευτερόλεπτα, ενώ προκειμένου να ενεργοποιηθεί ξανά, ο οδηγός καλείται να περιμένει να περάσουν 40 δευτερόλεπτα. Το Power Shift μετριάζει την απώλεια ροπής κατά την εναλλαγή των σχέσεων, ενώ το Track Sense Shift ενεργοποιείται αυτόματα όταν διαγνώσει ότι οι συνθήκες είναι κατάλληλες για σπορ οδήγηση (π.χ. πίστα). Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, επιλέγεται η κατάλληλη σχέση, με γνώμονα τη βέλτιστη απόδοση.

Σημειώνεται πως το softwear του κιβωτίου είναι αρκετά “έξυπνο” ώστε να μην επιτρέπει downshifts που θα προκαλούσαν ζημιά στον κινητήρα.

Η Hyundai, τέλος, επιβεβαιώνει πως το επερχόμενο Kona N θα τροφοδοτείται από έναν 4κύλινδρο 2λιτρο τουρμπο των 276 PS και των 392 Nm. Η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ ενσωματώνεται και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για καλύτερη πρόσφυση.

Διαβάστε επίσης:
Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDi 160 PS 48V
Το νέο, σπορ Hyundai Kona Ν αποκαλύπτεται
Δοκιμή: Hyundai i20 1.2 84ps

 

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  


Πηγή

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button