Υγεία

Πως να προσλάβετε περισσότερο ασβέστιο από τη διατροφή σας

Το ασβέστιο είναι περισσότερο γνωστό ως δομικό υλικό για τον σκελετό. Πάνω από το 99% βρίσκεται στα οστά και στα δόντια. Αλλά παίζει επίσης αρκετούς ρόλους που σχετίζονται με την υγεία της καρδιάς. Μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση της πήξης του αίματος, στους καρδιακούς ρυθμούς και στο πώς διαστέλλονται και συστέλλονται τα αιμοφόρα αγγεία.

«Το ασβέστιο είναι σημαντικό για τη γενική υγεία», λέει η Δρ. Kristina Petersen, αναπληρώτρια καθηγήτρια διατροφικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Penn State στο University Park της Πενσυλβάνια. «Και γνωρίζουμε ότι η ανεπάρκεια προκαλεί προβλήματα υγείας».

Οι άνθρωποι των οποίων οι δίαιτες είναι ανεπαρκείς σε ασβέστιο έχουν υψηλότερο κίνδυνο υπέρτασης, δήλωσε η Δρ. Martha Gulati, διευθύντρια προληπτικής καρδιολογίας στο Ινστιτούτο Καρδιάς Smidt στο Cedars-Sinai στο Λος Άντζελες. Αλλά το πώς ακριβώς λειτουργεί αυτό δεν είναι πλήρως κατανοητό, λέει η Gulati, που είναι επίσης πρόεδρος της Αμερικανικής Εταιρείας Προληπτικής Καρδιολογίας.

Το διατροφικό ασβέστιο μπορεί να είναι δύσκολο να μελετηθεί, λέει η Petersen, επειδή είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς τις επιδράσεις του από άλλα θρεπτικά συστατικά σε τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση ασβεστίου είναι 1.000 έως 1.200 mg την ημέρα για ενήλικες, ανάλογα με την ηλικία. Oι έφηβοι και τα παιδιά χρειάζονται λίγο περισσότερο. Αλλά εδώ είναι που οι συζητήσεις για το ασβέστιο μπορεί να αρχίσουν να ακούγονται σαν παζλ- επειδή το θέμα είναι με ποιον ταιριάζει το ασβέστιο την ώρα του φαγητού.

Χωρίς επαρκή βιταμίνη D, για παράδειγμα, το σώμα δεν μπορεί να απορροφήσει πολύ ασβέστιο από τα τρόφιμα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την υγεία των οστών, λέει η Petersen. Λίγα τρόφιμα περιέχουν φυσικά βιταμίνη D, αλλά το δέρμα σας την φτιάχνει όταν εκτίθεται στο ηλιακό φως και συνήθως εμπλουτίζεται σε γάλα και υποκατάστατα γάλακτος, όπως το γάλα βρώμης.

Εν τω μεταξύ, ορισμένα τρόφιμα περιέχουν ενώσεις που συνδέονται με το ασβέστιο και εμποδίζουν τον οργανισμό να το χρησιμοποιήσει. Για παράδειγμα, το σπανάκι έχει αρκετή ποσότητα ασβεστίου, αλλά μόνο το 5% καταλήγει να είναι βιοδιαθέσιμο, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο The Journal of Nutrition. Συγκριτικά, περίπου το 32% του ασβεστίου στο γάλα είναι βιοδιαθέσιμο.

Θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό πρωτοβάθμιας φροντίδας πριν πάρετε οποιοδήποτε συμπλήρωμα, λέει η Petersen. Και παρόλο που μερικοί άνθρωποι μπορεί να έχουν βάσιμο λόγο να πάρουν ένα, γενικά, οι περισσότεροι μπορούν να πάρουν το ασβέστιο που χρειάζονται στη διατροφή τους.

Ορισμένες μελέτες έχουν βρει ότι τα υψηλά επίπεδα ασβεστίου από τα συμπληρώματα στην πραγματικότητα μπορεί να είναι επιβλαβή για την υγεία της καρδιάς. Η Gulati, που συνέγραψε τις οδηγίες του Εθνικού Ιδρύματος Οστεοπόρωσης και της Αμερικανικής Εταιρείας Προληπτικής Καρδιολογίας σχετικά με τα συμπληρώματα ασβεστίου το 2016, λέει ότι οι μελέτες συνολικά ήταν αντιφατικές σχετικά με την ασφάλεια και τα οφέλη των συμπληρωμάτων ασβεστίου.

«Τελικά, νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος για να λάβουμε θρεπτικά συστατικά είναι μέσω της τροφής μας», είπε ο Gulati. «Δεν υποστηρίζω πολλά συμπληρώματα, εκτός κι αν κάποιος πραγματικά δεν μπορεί να τα πάρει τις βιταμίνες και τα μέταλλα από το φαγητό».


Δημοσιεύτηκε ! 2024-04-17 09:39:36

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button