Auto

Δοκιμή: MG ZS EV – –

Η MG Motor έχει διαμορφώσει ήδη μια καλή εμπορική πορεία και στη χώρα μας, χάρη τόσο στα αυτοκίνητά της όσο και στις επιλογές των ανθρώπων της επίσημης ελληνικής αντιπροσωπείας.

Από πέρυσι τον Σεπτέμβριο, όταν ξεκίνησε η διάθεση των αυτοκινήτων της και στη δική μας αγορά, η γκάμα των διαθέσιμων μοντέλων της μεγαλώνει διαρκώς με σκοπό να καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες σε όσο το δυνατόν ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Φυσικά, σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και ένα από αυτά είναι και το ZS EV.



Το SUV μοντέλο είναι νέο για τη δική μας αγορά, ωστόσο δεν είναι καινούργιο για την εταιρεία. Παρουσιάστηκε στην Κίνα το 2017 (με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αρχικά) και έναν χρόνο αργότερα έγινε το ίδιο για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοσή του.

Αυτό σημαίνει ότι το ZS EV δεν βασίζεται σε μια πλατφόρμα η οποία έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά σε μια κατάλληλα για την περίσταση τροποποιημένη εκδοχή της. Όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, αυτό έχει θετικά και αρνητικά.



Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι οι άνθρωποι της MG Motor επανασχεδίασαν το ZS EV (όπως και το ZS) το 2019 και του έδωσαν τη μορφή με την οποία το βλέπουμε τώρα. Εννοείται ότι η διάθεσή του στην Ευρώπη άρχισε αργότερα από εκείνη τη χρονιά.

«Τι είναι το ZS EV;»
Η γενικότερη μορφή του αμαξώματός του παραπέμπει σαφώς σε αυτή της έκδοσης με τον θερμικό κινητήρα, ωστόσο το ηλεκτροκίνητο δείχνει αμέσως τη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας αλλά και την τεχνολογία κίνησής του.

Συγκριτικά, είναι πιο κομψό, με την κλειστή μάσκα και τη διαμόρφωση του εμπρός προφυλακτήρα να είναι χαρακτηριστικά της ταυτότητάς του. Επίσης, τα LED φώτα ημέρας (τα οποία στη εταιρεία ονομάζουν «Silverstone») αποτελούνται από 21 στοιχεία και συμβάλλουν θετικά στην εικόνα του.



Στο πίσω μέρος, το ZS EV έχει λίγο πιο διαφορετικά μορφοποιημένο τον προφυλακτήρα του και άλλη φωτεινή ταυτότητα στα εκεί LED φώτα (εδώ, τα ονομάζουν «Phantom»), σε σχέση με ό,τι ισχύει στην έκδοση με τον θερμικό κινητήρα. Γενικά, το αυτοκίνητο είναι αυτό που ονομάζουμε SUV και το σχετικά μικρό μήκος του δείχνει πως είναι ευκολοδήγητο και εντός πόλης.

Στο εσωτερικό του, τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής είναι σε αποδεκτό επίπεδο και η γενικότερη εικόνα του το κάνει να δείχνει σύγχρονο. Ουσιαστικό ρόλο στο τελευταίο διαδραματίζουν οι έγχρωμες οθόνες τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και η αφής στο κέντρο του ταμπλό. Στον πρώτο είναι 7,0 ιντσών και στη δεύτερη 10,1 ιντσών, αντίστοιχα.



Στο ταμπλό, συνδυάζονται μαλακό υλικό στο επάνω μέρος του με σκληρό πλαστικό στο κέντρο και χαμηλά αυτού. Επίσης, οι φυσικοί διακόπτες που υπάρχουν κάτω από την κεντρική οθόνη είναι πρακτικοί, ωστόσο η ένδειξη που έχει καθένας από αυτούς για να προσδιορίζει τη λειτουργία του δεν είναι ευδιάκριτη σε συνθήκες χαμηλού εξωτερικού φωτισμού.



Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα. Αυτό του οδηγού ρυθμίζεται ως προς το ύψος του αλλά όχι και του συνοδηγού. Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος και όχι και ως προς την απόσταση από τον οδηγό, κάτι που δεν βολεύει όλους.

Οι ποτηροθήκες και οι χώροι για μικροαντικείμενα στην κονσόλα και στο εσωτερικό των θυρών είναι πρακτικοί και στην άκρη της κονσόλας μεταξύ οδηγού και συνοδηγού υπάρχει ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης για την επιλογή της φοράς κίνησης του οχήματος.



Εμπρός από αυτόν, υπάρχουν άλλοι τρεις διακόπτες. Ο ένας από αυτούς αφορά στην επιλογή από τον οδηγό κάποιου από τα τρία προγράμματα παραμετροποίησης απόδοσης της ροπής στους εμπρός τροχούς. Αυτά είναι τα Eco, Normal και Sport, αντίστοιχα.

Ο δεύτερος -αυτός με τη βαρύγδουπη ονομασία KERS-, αλλάζει την ικανότητα αναγεννητικής ενέργειας κατά την πέδηση σε τρία διαφορετικά επίπεδα. Στο αποδοτικότερο εκ των τριών προσομοιάζει πολύ τη λειτουργία «one pedal drive», κατά την κίνηση εντός πόλης.



Τέλος, ο τρίτος από τους συγκεκριμένους διακόπτες, όταν ενεργοποιηθεί εμφανίζει στην κεντρική οθόνη πληροφορίες για την ενέργεια που απομένει στις μπαταρίες του οχήματος.

Οι τελευταίες είναι ιόντων λιθίου, αρχιτεκτονικής 400 Volt και η MG Motor τις προμηθεύεται από την CATL και τη SAIC Motor. Όταν το ZS EV είχε αρχίσει να διατίθεται στην Ευρώπη η ενεργειακή χωρητικότητά τους ήταν 50,3 kWh και η αυτονομία του οχήματος σχετικά μικρή.



Αυτό αποτέλεσε θέμα αρνητικής κριτικής από τον αυτοκινητικό Τύπο των χωρών αυτών και οι άνθρωποι της εταιρείας αποφάσισαν να προσφέρουν το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και με συσσωρευτές μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας.

Έτσι, δημιούργησαν και την έκδοση Long Range η οποία έχει μπαταρίες ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 72,6 kWh και πραγματικής 68,3 kWh. Εκτός αυτού, ο ηλεκτροκινητήρας έχει μικρότερη απόδοση, συγκριτικά, για συμβάλλει και αυτός στην αύξηση της αυτονομίας του οχήματος, μέχρι την αναγκαστική φόρτιση.



Το ηλεκτρομοτέρ, εδώ, αποδίδει 156 ίππους, έναντι των 177 ίππων στην έκδοση του μοντέλου με τις μικρότερες μπαταρίες. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η εταιρεία, η μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία φτάνει τα 440 χλμ. (κατά WLTP).

Σε ό,τι αφορά στον χρόνο φόρτισής τους, η εταιρεία ανακοινώνει ότι μια πλήρης φόρτισή τους χρειάζεται 10,5 ώρες σε wallbox. Σε ταχυφορτιστή DC ισχύος 92 kW χρειάζονται 40 λεπτά της ώρας για την πλήρωσή τους μεταξύ 10%-80%.

Οδηγικές εντυπώσεις
Το εσωτερικό του ZS EV είναι ευρύχωρο για τουλάχιστον τέσσερις ενήλικες. Το πίσω κάθισμα είναι και αυτό σχετικά ψηλά τοποθετημένο κάτι που περιορίζει το ωφέλιμο ύψος γι’ αυτούς με μεγαλύτερο ανάστημα από το κανονικό. Πάντως, το ωφέλιμο μήκος και πλάτος είναι ικανοποιητικά για όλους.



Η ανάρτησή του είναι σχετικά μαλακή σε ρύθμιση και αυτό το καταλαβαίνεις τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Είναι αποτελεσματική στην πλειονότητα των περιπτώσεων αλλά το συγκριτικά αυξημένο βάρος του οχήματος κάποιες φορές επηρεάζει την ικανότητα λειτουργίας της.

Το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό είναι σχετικά χαμηλό ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης. Σε ό,τι αφορά στην επιτάχυνση, το ZS EV ικανοποιεί όταν έχει επιλεγεί το πρόγραμμα Sport.



Πάντως, από στάση, αυτό ισχύει μέχρι περίπου τα 60 χλμ./ώρα, καθώς έπειτα από αυτή την ταχύτητα ο ρυθμός μειώνεται -κάτι λογικό και αναμενόμενο σε ένα τέτοιο SUV όχημα- αλλά εξακολουθεί να είναι γρήγορος.

Βεβαίως, η προτεραιότητα στο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της MG Motor είναι η αυτονομία, άρα η σχετικά χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 19,2 kWh/100 χλμ., δηλαδή καλή για τα δεδομένα του αυτοκινήτου.



Το MG ZS EV έχει καλό επίπεδο εξοπλισμού και παρέχει υψηλό επίπεδο ασφάλειας σε επιβάτες και λοιπούς χρήστες του δρόμου. Αυτό το πιστοποίησε ο Euro NCAP ο οποίος του έδωσε πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης.



Μάλιστα, το συγκεκριμένο μοντέλο (δηλαδή τόσο το ZS όσο και το ZS EV) ήταν το πρώτο από αυτά που προέρχονται από την Κίνα στο οποίο απονεμήθηκε αυτή η διάκριση από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό.

Η MG Motor δίνει επταετή εγγύηση (ή για 150.000 χλμ.) για το αυτοκίνητο και επταετή εγγύηση (ή για 150.000 χλμ.) και για τις μπαταρίες και το σύστημα ηλεκτροκίνησης.



Με δεδομένο και το γεγονός ότι η τιμή πώλησής του είναι αρκετά συμφέρουσα -ιδίως με το όφελος της κρατικής επιδότησης του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά-, το MG ZS EV συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα για να είναι η επιλογή αγοράς, μεταξύ των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της κατηγορίας του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – MG Motor ZS EV 156 PS 72 kWh

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς: 156 PS
Μέγιστη Ροπή: 280 Nm
Μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας: 72,6 kWh (Ονομαστική)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,6 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 17,3 kWh/100 km / 19,2 kWh/100 km
Αυτονομία: 440 km (WLTP)
Εκπομπές CΟ2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.323/1.809/1.649 mm
Μεταξόνιο: 2.581 mm
Βάρος: 1.620 kg
Χώρος αποσκευών: 448-1.166 lt
Τιμή: Από 32.650 ευρώ με κρατική επιδότηση «Exclusive», 77 kWh (από 27.950 ευρώ με κρατική επιδότηση «Exclusive», 51 kWh)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-06-25 08:00:50

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button