Auto

Γρήγορη φόρτιση, μια μεγάλη πρόκληση για τους Ευρωπαίους οδηγούς

Η έλλειψη επιλογών και υποδομών γρήγορης φόρτισης αποτελεί τροχοπέδη για τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) να υποστηρίζει ότι μόλις ένας στους οκτώ δημόσιους φορτιστές στην ΕΕ είναι ταχυφορτιστής.

Υπενθυμίζεται ότι, η Κομισιόν έχει θέσει ως στόχο τα 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030. Η επίτευξη του στόχου αυτού θα απαιτούσε την εγκατάσταση σχεδόν 2,9 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης τα επόμενα 7 χρόνια. Αυτό αντιστοιχεί σχεδόν σε 410.000 ετησίως, ή 7.900 την εβδομάδα.

Παράλληλα, στην Ευρώπη, οι τυπικοί φορτιστές AC (εναλλασσόμενο ρεύμα) με χωρητικότητα μικρότερη από 22 kW αποτελούν περισσότερους από 7 στους 8 φορτιστές.

Οι γρήγοροι φορτιστές DC (συνεχούς ρεύματος) που μπορούν να αποδώσουν πάνω από 22 kW ηλεκτρικής ενέργειας αποτελούν μόνο το 13,5% του συνόλου.

Οι φορτιστές AC χρησιμοποιούνται κυρίως για εφαρμογές πιο αργής φόρτισης, καθιστώντας τους ιδανικούς για κατοικίες, χώρους εργασίας και δημόσιους χώρους όπως σούπερ μάρκετ και εγκαταστάσεις αναψυχής.



Στον αντίποδα, οι φορτιστές DC είναι προσαρμοσμένοι για γρήγορη φόρτιση, βρίσκονται συχνά κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων και κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, διευκολύνοντας τις επιλογές γρήγορης επαναφόρτισης για τους οδηγούς σε μεγάλα ταξίδια.

Ωστόσο, η έλλειψη ενός ισχυρού δικτύου υποδομών φόρτισης είναι ένας πολύ γνωστός παράγοντας που αποθαρρύνει τους αγοραστές οχημάτων να επιλέξουν ηλεκτρικά μοντέλα, το αποκαλούμενο «άγχος της αυτονομίας».

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ACEA μόλις τρεις χώρες της ΕΕ, η Ολλανδία (144.453 σημεία φόρτισης), η Γαλλία (119.255) και η Γερμανία (120.625) διαθέτουν σχεδόν τα 2/3 (61%) όλων των σημείων φόρτισης της ΕΕ. Αυτές οι χώρες αποτελούν το 22% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-06-25 09:00:28

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button